Senaste nytt

Genvej til Skyteam elite status...

kl_r

Medlem
Tog 10 dagar att få svar men nu är bollen i rullning på matchning från EBD, måste vara en ordentlig backlog.
We acknowledge your interest in having your status matched to Asante. We have initiated the match as per your request. We shall advise once this is done.

Kindly note the process may take up to 7 days. This is due to the huge backlog of similar requests we are receiving at the moment.
 

mha321

Medlem
Ja med så enkel och billig har de nog fått vädligt många requests. Förvånande att de fortfarande tar emot dem.

Kunde också logga in nu och fått Platinum. Ett bra att ha Skyteam Elite Plus. Nästa steg är att hitta på en bra ursäkt för att faktiskt flyga KQ själva ockås.

Har vi koll på ifall de skickar ut ett fysiskt kort?
 
Mitt tog oxå nästan 2 arbetsveckor. Man verkar ha blivit ganska överrumplade. Fick matchat EBG till deras Golde Elite. Ska resa med vietnam air sommaren 2024, så kan bli spännande att se hur och om man kan dra nytta av denna matchning
 
Efter en del mailkonversation så fick jag idag äntligen min statusmatch från EBG till Asante Gold godkänd. Giltighetstid till 30/9-2024.
Den 13/8 skickade jag in min förfrågan med en passkopia och en screenshot från SAS appen. Dagen efter fick jag besked om att det skulle ta 7 arbetsdagar.
Efter 9 arbetsdagar hade ingenting hänt så jag kontaktade dem och undrade vad som tog tid. Efter ytterligare 5 dagar fick jag besked om att man inte accepterade min screenshot och passkopia utan ville ha en kopia på ett fysiskt kort. Eftersom SAS inte automatiskt skickar ut detta så fick jag först beställa ett nytt kort som kom efter 5 dagar. Den 31/8 skickade jag in kortkopian till Asante och idag kunde jag se min uppgraderade status.
 

MTheC

Medlem
Hur ser det ut med erfarenhet av att nyttja statusen? Jag har hittills inte lyckats på det flyg med Air Europa jag flög med. Gick ej att lägga till medlemsnr online och flygplatspersonalen kunde inte heller. Orkade inte pusha så mycket då jag ändå flög C. Har även försökt lägga till för kommande resa med Vietnam Airlines och det går inte heller trots upprepade kontakter med kundtjänst.
 

Hachans

Medlem
Hur ser det ut med erfarenhet av att nyttja statusen? Jag har hittills inte lyckats på det flyg med Air Europa jag flög med. Gick ej att lägga till medlemsnr online och flygplatspersonalen kunde inte heller. Orkade inte pusha så mycket då jag ändå flög C. Har även försökt lägga till för kommande resa med Vietnam Airlines och det går inte heller trots upprepade kontakter med kundtjänst.

Finns en risk att det blir ett nytt ITA. Status som inte erkänns någonstans.
 

Samosaguas

Medlem
Hur ser det ut med erfarenhet av att nyttja statusen? Jag har hittills inte lyckats på det flyg med Air Europa jag flög med. Gick ej att lägga till medlemsnr online och flygplatspersonalen kunde inte heller. Orkade inte pusha så mycket då jag ändå flög C. Har även försökt lägga till för kommande resa med Vietnam Airlines och det går inte heller trots upprepade kontakter med kundtjänst.

Samma sak för mig på en KLM-bokning. Går inte lägga till medlemsnumret till bokningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

dino_81

Medlem
Samma sak för mig på en KLM-bokning. Går inte lägga till medlemsnumret till bokningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Min erfarenhet är att det inte går att ändra ett Flying Blue-konto om man lagt in det vid bokningen, alternativt bokat i inloggat läge. Detta oberoende av vilket annat FFP man vill lägga in.

Genvägen verkar vara via Garuda Indonesia där jag lyckats ändra FFP på en befintlig KLM/Delta-bokning. Efter att ha lagt in min nyvunna status kund jag se denna när jag kollade min bokning med KLM, jag ser bland annat extra incheckat bagage och kunde gratis välja sittplats.

Så statusen verkar vara helt okej även vid nyttjande av statusförmåner.
 

Samosaguas

Medlem
Min erfarenhet är att det inte går att ändra ett Flying Blue-konto om man lagt in det vid bokningen, alternativt bokat i inloggat läge. Detta oberoende av vilket annat FFP man vill lägga in.

Genvägen verkar vara via Garuda Indonesia där jag lyckats ändra FFP på en befintlig KLM/Delta-bokning. Efter att ha lagt in min nyvunna status kund jag se denna när jag kollade min bokning med KLM, jag ser bland annat extra incheckat bagage och kunde gratis välja sittplats.

Så statusen verkar vara helt okej även vid nyttjande av statusförmåner.
Testade genvägen via Garuda med det funkade inte för mig. Kontaktade KLM via chat och de kunde inte heller lägga till statusen. Försökte därefter med Kenya Airways via Whatsapp och ser man på - det funkade! Nu kan jag välja plats gratis på flyget så allt ser ut som det ska.
 
Toppen