Senaste nytt

Ge bort Eurobonuspoäng

Mr Phil

Medlem
Min fru har ett gäng tusen poäng som går ut vid årsskiftet. Vi kommer inte kunna resa för dem (eller boka resa) innan dess, så hur hantera detta smartast? Spontant känns det som att hon ska ge bort dem till mig. Kostar väl inget och jag är EBD? Vad händer i så fall om jag ger tillbaka lika många poäng efter en tid? Får de nya 5 år då?
 

eddo

Medlem
Gör en Points Sharing Group så har ni tillgång till bådas poäng i en pool och de går inte ut så länge du är Diamond.
Tyvärr fel, poängen går ut som vanligt för den som inte är EBD även om man är med i en point sharing-grupp med någon som är EBD.

Vad jag vet finns ingen uppenbar lösning på problemet annat än att använda poängen för resor eller annat. Går väl som du säger att överföra till annan medlem, mot en avgift om jag minns rätt.
 

fcx

Medlem
Det kostar 50 kronor per 1000 poäng att överföra till någon annan, och då får poängen ny giltighetstid. Om det bara är en liten pott poäng så är det bättre värde att köpa något för dem i shoppen (eller donera till välgörenhet).
 

AtleFlyg

Medlem
Tyvärr fel, poängen går ut som vanligt för den som inte är EBD även om man är med i en point sharing-grupp med någon som är EBD.

Vad jag vet finns ingen uppenbar lösning på problemet annat än att använda poängen för resor eller annat. Går väl som du säger att överföra till annan medlem, mot en avgift om jag minns rätt.
Missförstod nog det med att alla har samma giltighetstid som baseras på ägaren men det är nog rätt som du säger faktiskt när jag läser igen.
 
Toppen