Senaste nytt

Gamla bilder på matservering

Otto

Medlem
Har förstått att det här med att bli uppgraderad är idag väldigt styrt av EB status och att man kan köpa sig UG för både pengar och poäng!
Innan flygbolagen började med bonusprogram så skedde detta ju helt ostrukturerat ! Mer principen de som var snygga och trevliga flyttades upp, ja efter det att vi som reste på personal biljetter blivit UG
Minns framför allt att amerikanska flygbolag hade alltid en policy att Staff skulle fylla upp både F och C klassen! Var ju ganska behagligt!! Speciellt generösa var PanAm ! Om nu någon minns dem..
 

intuition

Medlem
...
På tal om filmerna ombord så delade man ut en liten portabel videobandspelare till de som så önskade. Sedan hade man kanske 10 olika filmer på kasetter som man gick runt och erbjöd.... Då var det high-tech idag skrattar vi....!!
Den videospelaren jag fått en gång! Lyxigt, man fick välja mellan filmerna som låg i en liten låda. Gällde att sitta långt fram i kabinen... Skärmen var mindre än en vanlig telefon-skärm i dag, typ 2-3 tum...
 

Otto

Medlem
Ja det var ju ett litet pyssel att dessa kasetter sedan skulle bytas mellan passagerarn när de sett klart filmen och det var passagerare som stod på tur......
 

Otto

Medlem
Kom att tänka på "Gate Café" ! Tror detta var i mitten på 90/talet! Man slutade med den traditionella cateringen i C-klass på de skandinaviska flygningarna och man byggde om 2 gater på Arlanda till caféer ! Som C-klass resenär lotsades man in i gate café 50min innan avgång där man serverade pizza och lite annan buffé mat! Ombord serverades dryck enbart!
Tanken var ju god men de passagerare som kom i sista minuten fick ju ingen chans att käka! Blev dessutom ett jäkla strul om man hade gate byte och passagerarna skulle käka i en gate men flyget gick från en annan .....!
Har för mig att det fanns kvar något halvår eller så innan det försvann!! :)
 

intuition

Medlem
Fanns även på mindre flygplatser. Minns inte om det var på SDL eller UME, men jag har varit med om att "bre mina egna frukostmackor" i avgångshallen. De hade ställt ut ett enkelt bord med frukostbuffé på.
Idén var väl inte så dum (man kunde ju ta hur mycket eller lite man ville av det man ville ha) men logistiskt en mardröm. Där stod man liksom mitt i allt stöket och gjorde mackor och sedan skulle dessa bäras ombord samtidigt som man kämpade med sin väska.
 

Otto

Medlem
Glömde att nämna att ombord var den berömda gardinen mellan M och C borta och det blev ett ramaskri från alla C resenärer som kände sig åsidosatta...! Nåväl efter ett tag var matboxarna tillbaka ombord , gardinen var på plats !! Alla nöjda och glada ....,
 
Toppen