Senaste nytt

Gångväg till Comfort Arlanda

airac

Medlem
Föräldrarna ankommer sent och ska bo på Comfort Arlanda innan vidare resa. Jag har alltid tagit vägen genom Sky City, men Google Maps föreslår att man kan gå från T5 förbi P51 utomhus, se bild. Hur är sträckan nu under ombyggnationen? Är det bra skyltad till P51 från terminalen och rakt fram till P51 eller blir det lite svängar omkring pågående bygg?

Ankommande till hotell är nytt för mig, hotell har bara varit ett stopp på vägen till fakiren till någon hubb...

Screenshot 2023-06-12 at 21.47.58.png
 

Hachans

Medlem
Jag såg folk gå åt det hållet imorse när jag gick in genom SkyCity. Men vet inte hur enkelt och framkomligt det är gentemot att ta den sköna inomhusvägen i SkyCity.
 

ekf

Medlem
Föräldrarna ankommer sent och ska bo på Comfort Arlanda innan vidare resa. Jag har alltid tagit vägen genom Sky City, men Google Maps föreslår att man kan gå från T5 förbi P51 utomhus, se bild. Hur är sträckan nu under ombyggnationen? Är det bra skyltad till P51 från terminalen och rakt fram till P51 eller blir det lite svängar omkring pågående bygg?

Ankommande till hotell är nytt för mig, hotell har bara varit ett stopp på vägen till fakiren till någon hubb...

Visa bifogad bild 143055
Jag försökte mig på en variant av den där utevägen för ca 1,5 år sedan. Rekommenderar starkt inomhusvägen istället.
 

jacoph

Medlem
1686674065033.png


Det finns en gångväg ut från "p-kassan" (som finns i slutet av gången vid rulltrappan ner mot P51). Senast jag kollade var den öppen, och då kommer du direkt till Comfort.

1686674987795.png
 
Last edited:

Erik M

Medlem
Klart man går utomhus! Jag går den här sträckan ett par gånger varje vecka, mina kollegor gör det nästan varje dag. Har man inte rullväska går man "fågelvägen" dvs sneddar rakt över bilvägarna, kliver över de låga staketen där så krävs.

Sån där gångväg med tak är mycket bra, vill se mer sånt.
 
Toppen