Senaste nytt

Fredagstråden™

Valley

Medlem
Veckan till ända med lite grill och nu en Paulaner Weisse. En vecka utan en enda resa utanför stadsgränsen. Kan inte hänt på - gud vet när - men det lär tas igen de kommande 2 veckorna :)
 

Holloman

Medlem
Avslutade veckan med ett mail från en rekryterare att det blir en intervju i Bryssel nästa vecka. Det var en bra början på veckoslutet som firas med en bättre flaska rödtjut. Hade nästan börjat misströsta om den rekryteringen.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ett gäng öl och fortsätta boka resor, tar tid när man ska göra upp emot 10 st enkel resor per dag/5 dagar per stöt ;)
 

vandien

Medlem
Kom precis hem från flygskolan med några godkända prov klara i privatflyget.. Dagdrömmer om ATPL-teorin på daglig basis nu, så får avrunda kvällen med tv och sällskap med sambo ;) Slösurfar på SAS-appen, letar efter lite mileage runs haha! Skön kväll, hoppas ni också har det :)
 

henrik l

Medlem
Under veckan föll de sista bitarna, som jag kontrollerar, på plats för årets "sommarresa". FCO-FRA bokades med LifeMiles med LH C, 9500 p + ca 200 USD, kanske inte världens bästa deal. Hade funderingar på SK FCO via CPH till FRA, men det fanns en tidsrestriktion. Biljetten BOM-BKK-HKG T&R bokades med TG C för runt 8 kkr, som bör ge ca 11k miles till M&M och bli ett bra bidrag mot FTL. BOM-CMB-MLE bokades med Sri Lankan för runt 2,5 kkr som ger 80 TP. Avstickaren HKG-SGN är ännu inte klar, beroende på om jag ska dit och hålla ett seminarium. Sträckan PMO-FCO har bokats med Alitalia, scary:D, men den gick på 48 Euro i Y, så går det åt skogen innan slutet av juni så överlever jag. Annars håller jag liv i mitt Delta SkyMileskonto:cool:

Några lärdomar. Efter att ha kollat Malé på Google Maps konstaterade jag att det var bättre att ha en lay over på ca 7-8 timmar på CMB, än att anlända till MLE 8.15 och dra vidare till Abu Dhabi efter 20. Vad skulle man göra under den tiden? Nu får det blir lite vila på air side hotellet i CMB innan resan fortsätter till MLE. Har ju lite tid att kolla stan ändå. Summa summarum är jag ändå ganska nöjd. FRA-HKG-SIN blir Cathay i F, SIN-BOM med SQ i Suites, tack @Björnström för tipset, och AUH-LHR blir med Etihad i F. Så nu när alla bitar är på plats, har fasen att maximera hotellpoängen inletts:D En sista fundering, har dryga 24 h i Mumbai och har bokat Marriott Courtyard nära flygplatsen. @A380*G, dra gärna ett PM om hur jag smärtfriast ordar en taxi dit. Jag har ju bytt en gång från inrikes till utrikes i BOM och sett kaoset, och jag har tagit en taxi på CAI som inte hade en j-a susning om var mitt hotell låg, så tips mottages tacksamt, eftersom jag misstänker att det finns en stor blåsnigspotential i BOM:D
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Första veckan gjord på ett nytt och spännande jobb. Min sjökarriär har tagit en vändning och jag arbetar numera med miljösanering och andra uppdrag i Göteborgs skärgård på två fartyg. Idag har jag till exempel rustat upp en snorkelled med hjälp av dykare. Ett riktigt gôtt jobb är det med bra kollegor och bra förmåner!

Innebär detta färre resor i tjänsten?
 

Najk

Medlem
Har haft en dag ledig i Houston. Har passat på att åka ner till Galveston och tittat på havet. Inte så mycket folk än, trots blåst och höga vågor var det en del som badade. Såg även Pelikanfåglar, osäker på om jag sett det tidigare.
Nu har jag packat ihop inför hemresa imorgon, kan jag checka in allt jag har tänkt att ha med mig hem ska jag fira med bubbel i UA F :)
 

fcx

Medlem
Idag var det kaos. Någon behövde åka till Helsingfors, och tio minuter senare satt jag i taxin. Nu i SAS loungen på hemvägen, och här har man ställ fram ett gott mousserande på flaska...
 
Toppen