Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag är påväg att boka en resa för mig, sambo och vår son. Vi siktar på att resa nästa år till Los Angeles. Eftersom vi vill vara där på sommaren så har jag kommit fram till att jag måste säkra platserna nu med något annat bolag än SAS.

Sambon godkänner inte air canda via köpenhamn och toronto. Så bara ett byte per riktning. Vi utgår från arlanda. Vilka bolag skulle ni åka med? Jag har en väg med austrian som jag tänkte boka imorgon. Är dom bra?
Som alltid, boka först och fråga sen!
Jag har flygt till Los Angeles i och under augusti och det är sommar tycker jag. Så det går att hitta, men svårt och krävs tur.
Att hitta award till Los Angeles är svårt nog, svårare på sommaren, ännu lite svårare när ni är 3, ytligare svårare när ni "tar" bort vissa bolag.
Jag fick tips i början när jag leta award för något år sen till LAX att kolla på just via canada då det kan vara lättare än att hitta "connection" flyg i usa.
Så tar ni bort det blir det ytligar lite svårare tyvär.

Det är svårt att vara "kräsen" när man ska leta award flyg, men får ofta ta det som finns ibland med mer eller mindre valmöjligheter av bolag och rutt.
 

Sebbeh

Medlem
Sonen är infant som tur så det krävs bara två platser, visst reser infants gratis även på star alliance? Annars så har jag ditresan fixad och hemresan har inte börjar släppas än. Så det löser nog sig inom sin tid.
Tänkte bara fråga lite åsikter om vilka bolag som är värda att testa.
 
Sonen är infant som tur så det krävs bara två platser, visst reser infants gratis även på star alliance? Annars så har jag ditresan fixad och hemresan har inte börjar släppas än. Så det löser nog sig inom sin tid.
Tänkte bara fråga lite åsikter om vilka bolag som är värda att testa.
Beror väl lite på vad du testat innan tycker jag.
Jag själv hade förut alltid velat testa SAS bizz så det var ett mål för mig som vi lyckats med två gånger.
Lufthansa i bizz tycker jag inte va någon höjdare, gillade inte deras hårdvara
Vill gärna testa Swiz i bizz någon gång i framtiden
 

fcx

Medlem
Jag är påväg att boka en resa för mig, sambo och vår son. Vi siktar på att resa nästa år till Los Angeles. Eftersom vi vill vara där på sommaren så har jag kommit fram till att jag måste säkra platserna nu med något annat bolag än SAS.

Sambon godkänner inte air canda via köpenhamn och toronto. Så bara ett byte per riktning. Vi utgår från arlanda. Vilka bolag skulle ni åka med? Jag har en väg med austrian som jag tänkte boka imorgon. Är dom bra?

Austrian är absolut bra. I övrigt så gäller att ta vad du hittar; dyker det upp mer platser på bättre bolag/rutt så är det bara att boka om.
 

HeadChef

Medlem
Austrian är absolut bra. I övrigt så gäller att ta vad du hittar; dyker det upp mer platser på bättre bolag/rutt så är det bara att boka om.

Intressant, de är min by far sämsta upplevelse i business. Kanske konsekvent inkonsekventa som SAS? En flygvärdinna gav mig smutsiga använda servetter när jag bad om servetter, en annan blev arg när jag bad om ett glas bubbelvatten eftersom jag ”hade ju fått en flaska vanligt vatten” and it goes on and on.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Hur ser det ut med stopp numera när man bokar en awardresa?
Stämmer det fortfarande att man får göra 8 segment om man bokar via SAS och inte Tallin?

Inget verkar ha ändrats på SAS hemsida men de ändrar ju hur de tolkar reglerna titt som tätt
 
Man får väl göra 8 segment oavsett om man bokar 2-4-1 eller inte. Det är inte där restriktionerna ändrats.
Jag fick förr mig att man bara kunde göra 1 stopp om man ringde Tallin och att man ringde Tallin för att använda sin 2-4-1.

Så du menar att jag borde kunna ringa SAS kundtjänst och boka en awardresa med 8 segment? Och att jag kan använda min 2-4-1?
 

Ano

Medlem
Hur ser det ut med stopp numera när man bokar en awardresa?
Stämmer det fortfarande att man får göra 8 segment om man bokar via SAS och inte Tallin?

Inget verkar ha ändrats på SAS hemsida men de ändrar ju hur de tolkar reglerna titt som tätt
Du får fortfarande ha 8 segment även via Tallinn. Det är hur de genomförs som är avgörande.
Du får t.ex lägga till en inrikes-connection för att ta dig till Arlanda, ex. KRN-ARN-FRA-ICN-BKK<<>>BKK-SIN-CPH-ARN-KRN.

Däremot kan man inte maximera genom att ta en direkt-flight till asien-zonen och sedan flyga runt 5-6 segment där längre; utan strikt ett stopp i asien för att ta dig till din destination.
 
Toppen