Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Piffsan

Medlem
Nä vänta nu.

Kan vi hålla oss till Star Alliancebokning eftersom det är det ursprungsfrågan handlar om?
750 kr i ändringskostnad för Star Alliancebokning stämmer inte! Den är 150 kr per person för Star Alliancebokning. Det har jag tagit ett antal senaste månaderna så den har jag koll på.
Gäller ÄVEN för SAS - dvs 150kr tilläggskostnad för boking att retur för Både SAS likväl som *A bokningar.
 

Oscaro

Medlem
Jag är nybörjare på detta så ber om ursäkt om jag placerat detta fel, men försöker boka en resa för två i april/maj, ska vara i Bahamas 31 apr-7 maj men är förutom det öppen för några dagar i NYC eller Miami så skulle kunna flyga ut några dagar innan alternativt flyga hem senare. Har gott om EuroBonus poäng och 2-4-1 men vet inte hur jag enklast går till väga för att få en bra överblick på alternativen? Ser ut som väldigt dålig tillgänglighet på SAS hemsida, men det kanske finns flyg som inte syns där?
 

Shoreline

Medlem
ska vara i Bahamas 31 apr-7 maj men är förutom det öppen för några dagar i NYC eller Miami

Du kanske kan cykla till Bahamas? :cool:

Testa att sök Star Alliance-resor (på sas.se, "SAS EuroBonus" -> "Star Alliance bonusresor"), det verkar finnas ganska gott om resor till t ex NYC från diverse platser i Europa (VIE t ex), och sen får du pussla dig vidare till den europeiska avreseorten från varifrån du nu vill åka.

April har förresten 30 dagar, så jag skulle rekommendera dig att se över din bahamasvistelse så att allt står rätt till med den :)
 

Oscaro

Medlem
Du kanske kan cykla till Bahamas? :cool:

Testa att sök Star Alliance-resor (på sas.se, "SAS EuroBonus" -> "Star Alliance bonusresor"), det verkar finnas ganska gott om resor till t ex NYC från diverse platser i Europa (VIE t ex), och sen får du pussla dig vidare till den europeiska avreseorten från varifrån du nu vill åka.

April har förresten 30 dagar, så jag skulle rekommendera dig att se över din bahamasvistelse så att allt står rätt till med den :)
Hahah hellre cykla än att kvarta i en port ;)

Okej så det är bättre att söka från europeiska flygplatser och sen får jag själv lösa resan dit? Antar jag då måste checka om min väska i exempelvis VIE då?
Haha du har givetvis rätt, 30:e april ska det vara.
 

Shoreline

Medlem
Hahah hellre cykla än att kvarta i en port ;)

Okej så det är bättre att söka från europeiska flygplatser och sen får jag själv lösa resan dit? Antar jag då måste checka om min väska i exempelvis VIE då?
Haha du har givetvis rätt, 30:e april ska det vara.

Hehe :D
Precis, börja med att söka från någon europeisk flygplats till NYC. När du väl hittat den resan, så letar du fram en resa som tar dig till den europeiska flygplatsen. Därefter ringer du SAS och försöker få dom att boka det åt dig :) (här kan du behöva ringa flera gånger för att få den hjälp du behöver)

Det blir en och samma resa/biljett, så du checkar in väskor hela vägen.


Ett utresa skulle t ex kunna vara

28/4:
Screenshot 2023-12-06 at 15.21.49.png


29/4: (om det är till Nassau du ska)
Screenshot 2023-12-06 at 15.22.34.png
 

Rebel

Medlem
Jag behöver lite support efter den hemska upplevelsen sas support är. Jag har bokat VIE-MUC-LAX och LAX-MUC-VIE på nätet. Jag ringede in och efter 5-6 HUACA så hitta jag en agent som kunde lite och la på resan GOT-VIE ändrade LAX - MUC -GOT.

Det gick ju naturligtvis inte igenom och efter 10 samtal till olika agenter med svar som, du måste ringa amex linan och gam mig nr som naturligtvis är fel. Eller det är inte most reasonably routing. Eller min favorit, du måste ringa på Tisdag -Det är Tisdag idag. -Ja just det men en annan tisdag (jo jag fick det svaret)

Ska man bara vänta lite eller boka om hela resan ??
Jag vill ju inte betala avgifterna igen bara för att sas support är usel.
 

Oscaro

Medlem
Hehe :D
Precis, börja med att söka från någon europeisk flygplats till NYC. När du väl hittat den resan, så letar du fram en resa som tar dig till den europeiska flygplatsen. Därefter ringer du SAS och försöker få dom att boka det åt dig :) (här kan du behöva ringa flera gånger för att få den hjälp du behöver)

Det blir en och samma resa/biljett, så du checkar in väskor hela vägen.


Ett utresa skulle t ex kunna vara

28/4:
Visa bifogad bild 148224

29/4: (om det är till Nassau du ska)
Visa bifogad bild 148225
Stort tack! Hittar rätt mycket flyg ut men mindre hem, men får pilla runt lite.
 

bajenludde

Medlem
Har en RIKTIGT dum fråga här nu, men: Om man har fått itinerary på mejlen, visst är allting klappat och klart med bokningen då? Ingenting övrigt som måste biljetteras?
 
Toppen