Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

RhinoG

Medlem
Ahh, ger Turkish även gratis layoverhotell på awardbokningar? Tittade lite på ANA och Asiana, men verkar som att de inte gör det på award, så trodde ingen gjorde det :eek:
Tror inte det finns någon begränsning där. När jag hade 10h layover på business award så sa de att de kunde undersöka möjligheten att ordna ett hotell istället eftersom vi hade för lång layover för loungerummen. Avböjde dock då det var för tight för vår del, särskilt under covidtider.
 

Gus

Medlem
Ahh, ger Turkish även gratis layoverhotell på awardbokningar? Tittade lite på ANA och Asiana, men verkar som att de inte gör det på award, så trodde ingen gjorde det :eek:
Yes. Award är godkänt. Eftersom vi flög business så fick vi 5-stjärnigt Sheraton i förra veckan. Transfer till och från hotellet ingår också. Extremt lyxigt och smidigt. Vi var ensamma i vår transferbil.
 

Wescey

Medlem
Hej!
Har ni varit med om att när man har ringt in för att boka Eurobonus biljett så säger personalen att de inte kan hitta biljetten i deras system? Se bilder.. Jag har hittat dessa biljetter både på SAS och Awardfares. De påstår att de inte kan se det i deras system, då jag redan har en returresa inbokad. Dock flyger jag en sämre rutt med en del mellanlandningar från Narita.
Den jag har hittat är bara en mellanlandning i Munchen sen till Arlanda. Vet ni hur jag skall göra för att faktiskt kunna byta min returresa till den som jag vill åka med (som SAS säger att inte finns?). De säger att jag måste byta från Munchen till Frankfurt (en sämre rutt)

1695638382238.png
1695638404280.png
 

RhinoG

Medlem
Hej!
Har ni varit med om att när man har ringt in för att boka Eurobonus biljett så säger personalen att de inte kan hitta biljetten i deras system? Se bilder.. Jag har hittat dessa biljetter både på SAS och Awardfares. De påstår att de inte kan se det i deras system, då jag redan har en returresa inbokad. Dock flyger jag en sämre rutt med en del mellanlandningar från Narita.
Den jag har hittat är bara en mellanlandning i Munchen sen till Arlanda. Vet ni hur jag skall göra för att faktiskt kunna byta min returresa till den som jag vill åka med (som SAS säger att inte finns?). De säger att jag måste byta från Munchen till Frankfurt (en sämre rutt)

Visa bifogad bild 146216 Visa bifogad bild 146217
Vet du om agenten hittade den som enkel? Kan kanske vara någon slags married segments-variant annars när den kombineras med din utresa.
 

FlyGuy

Medlem
Hej!
Har ni varit med om att när man har ringt in för att boka Eurobonus biljett så säger personalen att de inte kan hitta biljetten i deras system? Se bilder.. Jag har hittat dessa biljetter både på SAS och Awardfares. De påstår att de inte kan se det i deras system, då jag redan har en returresa inbokad. Dock flyger jag en sämre rutt med en del mellanlandningar från Narita.
Den jag har hittat är bara en mellanlandning i Munchen sen till Arlanda. Vet ni hur jag skall göra för att faktiskt kunna byta min returresa till den som jag vill åka med (som SAS säger att inte finns?). De säger att jag måste byta från Munchen till Frankfurt (en sämre rutt)

Visa bifogad bild 146216 Visa bifogad bild 146217
Jag har ett liknande fall men med Swiss. Hittar en retur jag skulle vilja boka om till både på Awardfares och SAS STar Alliance sök men ingen har kunnat genomföra den åt mig. En agent hävdade att den bara var öppen för nybokningar och inte ombokningar men att det kan ändras.
 
Försöker sy ihop en resa till Cancun i januari.
Använder både Awardfares och SAS Star Alliance-sök.

Men har stött på problem och funderar om jag fastnat i ett married segments-träsk.

Jag har sökt med utgångspunkt från London och har hittat business till Bogota med Avianca, men har lite utmaningar med Bogota-Cancun.

London-Bogota finns i business. (AV121)

London-Cancun (via Bogota med Avianca) finns enbart i ekonomi. (AV121 / AV068)

Jag kan tänka mig ekonomi Bogota-Cancun och har därför sökt segment för segment. Men segmentet Bogota-Cancun hittar jag inte som direktflyg, bara med mellanlandning i Panama City.

Men jag vet ju att det finns ett direktflyg med Avianca och att det finns platser i ekonomi.

Går det att boka business London-Bogota och ekonomi direkt med Avianca Bogota-Cancun eller är det en återvändsgränd? Är det married segments som gör att jag ej hittar dem och om det är married segments, måste det vara samma klass på båda segmenten isf?

(Jag har ej ringt in till SAS ännu, vill helst veta vad som går / ej går innan jag ringer)
 

Gnopps

Medlem
Hej!
Har ni varit med om att när man har ringt in för att boka Eurobonus biljett så säger personalen att de inte kan hitta biljetten i deras system? Se bilder.. Jag har hittat dessa biljetter både på SAS och Awardfares. De påstår att de inte kan se det i deras system, då jag redan har en returresa inbokad. Dock flyger jag en sämre rutt med en del mellanlandningar från Narita.
Den jag har hittat är bara en mellanlandning i Munchen sen till Arlanda. Vet ni hur jag skall göra för att faktiskt kunna byta min returresa till den som jag vill åka med (som SAS säger att inte finns?). De säger att jag måste byta från Munchen till Frankfurt (en sämre rutt)

Jag har ett liknande fall men med Swiss. Hittar en retur jag skulle vilja boka om till både på Awardfares och SAS STar Alliance sök men ingen har kunnat genomföra den åt mig. En agent hävdade att den bara var öppen för nybokningar och inte ombokningar men att det kan ändras.

Många flygbolag (även SAS) justerar sin tillgänglighet för returresan beroende på utresan. Dvs. du kan få tillgång till pris X för hemresan 15 feb om du åker ut 3 feb, men åker du ut 2 feb så får du betala ett högre pris för hemresan. Detta kan hända för bonusplatser också antar jag.

Ett enkelt sätt att kolla om det är detta som är fallet för er är att be agenten hitta flygen utan att du har gett dina bokningsuppgifter. Hittas de då men inte när det är ett flyg som ska bokas om så finns det inte så mycket att göra tyvärr, annat än att vänta eller boka som enkelresor.
 
Toppen