Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Snabb fråga - är det så att om jag t.ex. bokar ARN-BKK (11h) i Eco och sedan BKK-SYD (9h) i C att poängkostnaden blir Eco på grund av att längsta benet är Eco? Eller har jag fått detta om bakfoten?
Du betalar alltid för högsta klass. Flyger du ARN-FRA i Business och sedan FRA-BKK-SYD i economy så kommer du betala Business för hela resan.
 
Du betalar alltid för högsta klass. Flyger du ARN-FRA i Business och sedan FRA-BKK-SYD i economy så kommer du betala Business för hela resan.

Själv har jag fått kortare ben "på köpet" när längsta var i eco. Det gällde bara en plus LHR-ARN, men agenten sa samma när det fanns C BKK-DPS och långa var eco ARN-BKK (men det blev bokning ett annat datum där det inte fanns).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LPC123

Medlem
En anna fråga som jag inte hittar svar på.
Räknas en avbokning av en person som ändring och att voucher ryker? Är det då bättre att göra en No show vid incheckningen?
Vi är 6st som ska resa men en av oss kommer inte kunna följa med oss. Vi har använt 3st vouchers men tar smällen på skatter etc om det skulle vara så om vi bör göra en No Show.
 

TP12

Medlem
En anna fråga som jag inte hittar svar på.
Räknas en avbokning av en person som ändring och att voucher ryker? Är det då bättre att göra en No show vid incheckningen?
Vi är 6st som ska resa men en av oss kommer inte kunna följa med oss. Vi har använt 3st vouchers men tar smällen på skatter etc om det skulle vara så om vi bör göra en No Show.
Vet ni att en inte ska med men inte vem? Eller missar jag något här som förklarar varför ni inte bara bokar för fem?
 

LPC123

Medlem
Vet ni att en inte ska med men inte vem? Eller missar jag något här som förklarar varför ni inte bara bokar för fem?
Vi bokade i november och 2st vouchers har gått ut vid årsskiftet.
Det är så att min dotter har skaffat kille och dom bokar själva en resa ihop med egna poäng och vi andra 5 reser på ursprunliga resan så då vi skulle då boka av hennes flyg men jag blir osäker på om det är bättre med en no show istället för att röra i bokningen?
 
Toppen