Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

GOTBound

Medlem
Hej,

Jag har bokar en resa Eurobonus resa med Turkish, men när jag slår in PNR nummer och efternamn på Turkish hemsida står det att bokningen inte kan hittas. På sas hemsida/app ser allt ok ut. Har läst här på BC att Turkish kan vara lite struliga. Bör jag vara orolig ?

tack på förhand
Det finns beskrivet i denna tråd;
 

Taggen

Medlem
Hej,

Jag har bokar en resa Eurobonus resa med Turkish, men när jag slår in PNR nummer och efternamn på Turkish hemsida står det att bokningen inte kan hittas. På sas hemsida/app ser allt ok ut. Har läst här på BC att Turkish kan vara lite struliga. Bör jag vara orolig ?

tack på förhand
Det finns en tråd om detta på BC men tipset är att fråga SAS-chatten imorgon efter Turkish bokningsnumret då de kör ett eget nummer som inte är PNR och SAS är medvetna om detta så det är inga problem.
 

Solomun

Medlem
Om SAS ställer in ett av flygen på en resa man bokat med EB-poäng, kan de då endast boka om utifrån tillgängligheten på bonusresor? Gäller en resa några månader framåt.
 

LinuxSam

Medlem
Hej!
Bokade i november en bonusresa ARN(Arlanda)-YYZ(Toronto) med SAS i bussinessclass 6-19:e oktober. Redan innan nyår bokades den om till via CPH(Köpenhamn) då direktflygen till/från Arlanda hade dragits in. Nu har jag fått meddelande om att hemresan är inställd och att de inte hittar några lämpliga resor nära mitt datum. När jag själv söker resor så finns det inga flighter Toronto - CPH eller ARN efter 11:e oktober. Jag antar att de dragit in rutterna helt. Vad har jag för alternativ? kan jag begära att få bli routad via USA (måste förstås skaffa ESTA då) Vad har ni för erfarenheter?

/LinuxSam -- som aldrig har varit i Kanada och tänkte det kunde vara trevligt.

Efter 40 minuter i telefonkö så fick jag guida den i andra änden till att hitta de flighter jag hittat... Resultatet blev att jag flyttar fram resan 9 dagar och flyger Swiss (LX) via Zürich (ZHR) till Toronto (YYZ) och sedan Polish Airlines (LO) hem via Warszawa (WAW). Två flygbolag jag inte testat innan. Ska bli intressant att testa.

/LinuxSam
 

Flyer722

Medlem
Efter 40 minuter i telefonkö så fick jag guida den i andra änden till att hitta de flighter jag hittat... Resultatet blev att jag flyttar fram resan 9 dagar och flyger Swiss (LX) via Zürich (ZHR) till Toronto (YYZ) och sedan Polish Airlines (LO) hem via Warszawa (WAW). Två flygbolag jag inte testat innan. Ska bli intressant att testa.

/LinuxSam
Fick du behålla poängpriset på 100k?
 

palmen

Moderator
Om SAS ställer in ett av flygen på en resa man bokat med EB-poäng, kan de då endast boka om utifrån tillgängligheten på bonusresor? Gäller en resa några månader framåt.
De har skyldighet att boka om till annan flight, oavsett om det finns awards eller inte. Men att få dom att göra det är inte alltid det lättaste. Alltid flygbolaget som ställer in som är skyldiga att boka om resenären.
 

amerikatt

Medlem
Funkar det att boka för er med 2-4-1 idag? Jag får inte igenom valfri awardbokning just nu och har testat samtliga webbläsare som finns... Kundtjänst är inte lönt att HUACA på, då deras Amex-avdelning är stängd pga röd dag. Försökt sen klockan 1 inatt och även testat helt random destinationer för att kolla om det är ju min destination det är fel på, men får inte igenom någon bokning alls.
 

GOT-XXX

Medlem
Gäller ändringsavgiften på 150 kr endast per person eller är det per person per väg? Alltså, blir det dubbel avgift om man ändrar på både utresan och hemresan på samma gång?
 
Toppen