Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JacobGBG

Medlem
Någon som har erfarenhet av att boka Award där man hittar individuella legs via SAS sökning men ej kan få upp komplett resa i sökning från startpunkt till slutdestination? I vanliga fall skulle jag dra slutsatsen att det handlar om married segments men med tanke på SAS *A sökningens nyckfulla natur så undrar jag om det är något en agent rimligtvis skulle kunna lösa ändå.
 

palmen

Moderator
Någon som har erfarenhet av att boka Award där man hittar individuella legs via SAS sökning men ej kan få upp komplett resa i sökning från startpunkt till slutdestination? I vanliga fall skulle jag dra slutsatsen att det handlar om married segments men med tanke på SAS *A sökningens nyckfulla natur så undrar jag om det är något en agent rimligtvis skulle kunna lösa ändå.
Beror helt på flygbolag, men bara ringa och fråga. Är det inga faktiska problem kan en duktig agent boka ben för ben.
 

Shoreline

Medlem
Någon som vet om det är (eller brukar vara) blackout från ARN till Skandinavien/Europa under sportlovet? Verkar inte ha släppts på något vid 300 dagar.
 

Morgan

Medlem
Svarade i åtta år gammal tråd så anmälde det inlägget och försöker här istället:

Jag bokade i höstas (2021) Stockholm-Washington/New York-Stockholm via sas.se. Nu (våren 2022) försvinner alternativet att välja "boka för poäng" när jag vill söka en motsvarande bonusresa open jaw med SAS. Har något ändrats och hur bokar jag motsvarande resa nuförtiden (sas-flighter med Amex-voucher)?
 

Mr Basic

Medlem
Svarade i åtta år gammal tråd så anmälde det inlägget och försöker här istället:

Jag bokade i höstas (2021) Stockholm-Washington/New York-Stockholm via sas.se. Nu (våren 2022) försvinner alternativet att välja "boka för poäng" när jag vill söka en motsvarande bonusresa open jaw med SAS. Har något ändrats och hur bokar jag motsvarande resa nuförtiden (sas-flighter med Amex-voucher)?
Open jaw går inte att boka med poäng via hemsidan.
 

Morgan

Medlem
Vad är poängpriset för 1 barn och 1 vuxen med SAS till USA där det finns business dit och ekonomi hem?

Är det 150 000 poäng? D.v.s. 1 ToR business vuxen + 1 barn halva priset? D.v.s. 75 000 med voucher? Eller får jag lägre pris pga ekonomi hem?
 

Piffsan

Medlem
Bästa är att logga in, applicera voucher och söka på resor - om du redan idag har tillräckligt med poäng vill säga.
Det blir 60.000 poäng med Amex 241, dvs eurobonus priset är per resväg. Däremot har jag för mig att det diskuterats tidigare på forumet om 241 även kan appliceras på 50% rabatt för barn, med olika utfall.

Kanske OT men SAS ser till avresedagen när barnet fyller 12 - till skillnad mot andra bolag där man ser till ålder på hemresedagen (bra SAS!)
 

MeddanSwe

Medlem
Vad är poängpriset för 1 barn och 1 vuxen med SAS till USA där det finns business dit och ekonomi hem?

Är det 150 000 poäng? D.v.s. 1 ToR business vuxen + 1 barn halva priset? D.v.s. 75 000 med voucher? Eller får jag lägre pris pga ekonomi hem?

Barn under 12 år har 50% rabatt.

Eftersom det är ToR så betalar ni ToR-priset istället för enkelresa-priset även om ni bokar i olika klasser, så länge det är på samma bokning.

Vuxen: Business 50,000p + Ekonomi 30,000p = 80,000p
Barn: 80,000p / 2 = 40,000p
Totalt: 120,000p (60,000p med voucher)

Edit: Möjligt att det inte finns ToR/enkelresa-pris på rensa SAS-biljetter, kanske bara är Star Alliance det appliceras på, osäker
 

daniel_se

Medlem
Min CPH-EWR bokning har blivit flyttad fram och tillbaka mellan tider och dagar så mycket att jag tappat räkningen nu. Och istället för A330-300 båda vägarna är det nu A340-300 och A350-900 istället, är det bättre eller sämre om man flyger business?

Resan har även blivit en dag kortare, men vad gör man…..
 
Toppen