Senaste nytt

Flying Blue öppnar för status match för UK

FilipJ

Medlem

Både Star Alliance och OneWorld verkar nu ha möjlighet att, mot en betald summa, få sin status matchad i Flying Blue.

Prislistan är:
  • Silver: €79 ($86)
  • Gold: €199 ($216)
  • Platinum: €399 ($433)

Hittade detta genom SimpleFlying.com

En intressant aspekt är att KLM-AF uppenbarligen värderar olika Star Alliance gold olika. EBG matchas mot Guld i Flying Blue, medan Senator blir Platinum. Inte särskilt förvånande. Känns dock bra inför SAS stundande byte av allians att Guld uppenbart motsvarar Guld.

Från FAQ:
Are there eligibility requirements beyond having status with an eligible airline?
The Status Match offer is only open to UK passport or driver's license holders. You may be required to provide evidence upon application.
 

jsn

Medlem
Intressant!
Det är inte så att beroende på hur mycket pengar jag är beredd att slanta så kan jag köpa olika statusnivåer hos FB...?
 

Nikje

Medlem
Från FAQ:
  • Are there eligibility requirements beyond having status with an eligible airline?
    The Status Match offer is only open to UK passport or driver's license holders. You may be required to provide evidence upon application.
Någon kanske testar ändå eller så ändras det i framtiden..
 

FilipJ

Medlem
Från FAQ:
  • Are there eligibility requirements beyond having status with an eligible airline?
    The Status Match offer is only open to UK passport or driver's license holders. You may be required to provide evidence upon application.
Någon kanske testar ändå eller så ändras det i framtiden..
Bra fångat, jag läste för snabbt. Ser om det går att få in i trådens första inlägg.
 

palmen

Moderator

nissefalk

Medlem
Fungerar nu också för boende i Sverige verkar det som jag har provat att matcha min BA guld status till Flying Blue Platinum för 399 EUR känns som det kan vara värt det.


EDIT

Här går det undan

fly blue match approved.jpg
 
Toppen