Senaste nytt

Flying Blue ändrar rollover XP

Hachans

Medlem
Från och med 1 januari 2024 ändrar Flying Blue reglerna för hur överskjutande XP fungerar. Från då kommer det bara vara möjligt att spara 300 XP extra.

Det innebär att det inte längre kommer vara möjligt att flyga järnet en kort period och samla XP, för att sen luta sig tillbaka och vänta på Platinum for Life.

De som redan har en massa XP kommer kompenseras.

 

stopover

Medlem
Småtrevligt för dom som flög mycket under pandemin och fick dubbla-XPs. Sitter man på tillräckligt många XPs den 31/10/2024 så har man möjlighet att bli Platinum for Life direkt :)
 

Hachans

Medlem
Jag tycker också det känns som en rimlig ändring att se till att resenärerna faktiskt behöver resa, samtidigt som systemet förblir lite flexibelt och man inte totalt fuckar de som samlat poäng på hög.
 

Hachans

Medlem
Dags att väcka den här tråden till liv:


Dags att satsa på Hippocampe-nivån där nu.
 

Skysteam

Medlem
Nu måste ni hjälpa mig att tänka;
Om ”mitt år” bryts 31/12 varje år, dvs också 31/12 -24, då kan jag alltså inte ha mer än 600 XP 31/12 -24, för resten kommer att gå upp i rök? Jag hinner alltså då heller inte att spara på mig en massa extra XP, som hinner överföras innan nya regeln träder i kraft?
 

Hachans

Medlem
Nu måste ni hjälpa mig att tänka;
Om ”mitt år” bryts 31/12 varje år, dvs också 31/12 -24, då kan jag alltså inte ha mer än 600 XP 31/12 -24, för resten kommer att gå upp i rök? Jag hinner alltså då heller inte att spara på mig en massa extra XP, som hinner överföras innan nya regeln träder i kraft?

Om du har för många poäng när förändring sker, kommer överskjutande 300xp att förvandlas till ett år i din livstidssträvan på Pfl. När du har mindre än 300 xp kvar kommer de att gå över till nästa år. Men det sker bara en gång.

I framtiden sen kommer dina xp gå upp i rök om du har över 600xp på ditt brytdatum.
 
Toppen