Senaste nytt

Försenat första leg på bonusresa med flera olika *A-bolag

Hachans

Medlem
Tack för input! Skönt bara att få en outsiders synpunkt när man är trött och stressad. Senaste updaten är iaf att vi förmodligen är ombokade till FRA-ADD ikväll och ADD-ZNZ imorgon på morgonen. Men det var lite oklart om detta blev standby-biljetter och LH-desken hänvisade check-in till Etiopians desk som öppnar 18.30.. så strollar runt ute på Frankfurts flygplats och hoppas på det bästa samtidigt som jag försöker få kontakt med Ethiopian.

Liten anekdot. Jag hade transit i Frankfurt en gång. Kom med LH och skulle vidare med SQ. Long story short, missade SQ-flyget pga försening med LH. Ombokningen funkade fint trots långa köer och väntan. De såg till att statuskunder i C i största möjliga mån fick rum på flygplatsens hotell. Snackade med en kille i kön som blev bokad på ett hotell 45 minuter bort i buss. Hur som helst.

De försökte först boka mig i LH, det var jag inte så pigg på vilket jag påpekade för damen i luckan (som höll med om nerköpet från SQ). Hon ansträngde sig som bara den och ringde till och med SQ i Singapore för att boka in mig på den enda platsen hon såg. Hur som helst blev det bara standby. Men hon bokade den, gav mig några påsar chips och vatten och skickade iväg mig till hotellet och bad mig gå till F incheckningen morgonen efter. Gjorde detta och de sa att de inte kunde bekräfta platsern men gick med mig bort till SQ incheckning (som då öppnat för en tidigare flight än den de ville skicka mig med). Gick toppen, blev bekräftad och gick glad i hågen tillbaka till hotellet för chill några timmar till.

När jag sedan skulle checka in så blev det såklart strul men fick en plats efter fasligt mycket knappande. Väl ombord fick jag inget amenity kit, personalen var sur som ättika etc. Visade sig att jag hade fått det säte de tänkt använda som crew rest. Förstår att de blev sura men det var ju inte riktigt mitt fel. Som tur är blev upplevelsen av SQ bättre på vägen tillbaka.
 

Marric

Medlem
8E5779E4-03FC-4C21-BDD9-099CBEC464EE.jpeg
Medresenär bredvid fick inte vara med på bild men hon är lika lättad och glad! Läste något om att Ethiopian inte alltid har champagne ombord men idag fanns den iaf med
 
Toppen