Senaste nytt

Försämrad växling - AMEX MR poäng till Eurobonus

DavveP

Medlem
Hej!

På min faktura för Amex Platinum framgår nu en "devalvering" vid inlösen från AMEX poäng till EB-poäng. Innan den 1 augusti är det 12 poäng=1 EuroBonuspoäng. Kanske fler gör som jag och växlar in innan.

Saxat från fakturan:
Från 1 augusti 2020 ändras konverteringskursen till SAS EuroBonus.
När du överför dina Membership Rewards-poäng till SAS EuroBonus efter den 1 augusti 2020, är den nya konverteringskursen 16 Membership Rewards-poäng = 1 EuroBonus poäng.
 

FilipJ

Medlem
Oj tjenare! Sist var det 11->12 mr per EB-poäng.. Detta var i storleksordning tämligen mycket mer drastiskt.
Är det jag som inte förstår bättre eller varför gör SAS detta? Att sälja EB-poäng verkar ju vara en god affär för dem.
 

Berglund

Medlem
Är det jag som inte förstår bättre eller varför gör SAS detta? Att sälja EuroBonus-poäng verkar ju vara en god affär för dem.
Det är mycket riktigt en god affär att sälja Eurobonuspoäng. Det är dock en ännu bättre affär att sitta med runt bordet och få en del av kakan (läs ”kortavgiften vid varje köp”) på det co-brandade kreditkortet. Därför vill SAS hellre att du har och använder det kortet om du vill ha Eurobonuspoäng.
 
Då behöver man ju inte sitta och vänta på en kampanj med bättre kurs, lika bra att växla in Membership Rewards poängen nu innan det blir ännu sämre.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johans00

Medlem
Nya intjäningen blir då
6.25/100kr vid intjäning på 1 MR per krona
12.5/100kr vid intjäning på 2 MR per krona
18.75/100kr vid intjäning på 3 MR per krona.
Bättre att betala med Elite i framtiden istället för Platinum även i utländsk valuta.
 

M.K

Medlem
Dålig start på EB veckan. Först dubbling av SAS MC kortavgift för oss EBD och nu detta. Underligt minst sagt då SAS borde vara intresserade av att sälja så många poäng det bara går i detta läge.

Jag kommer fortsätta samla MR och har fått bra värde i dem nu med andra program. Jag hoppas också att svenska Amex kan få en bättre kurs hos Lufthansa då EB inte är aktuellt att växla till längre.
 
Toppen