Senaste nytt

Eurobonus status inte inlagd på Lufthansa-bokning, hur får jag poäng?

bachelor

Medlem
Hej, reste precis business till USA ToR med Lufthansa och hade problem att komma in loungen båda vägarna. Visar sig att Eurobonusnumret missats vid bokningen på Lufthansa.com (även om jag är typ 99% säker på att jag jade in detta), vad är mina chanser att reparera detta i efterhand? Ska jag kontakta Lufthansa eller SAS?
 

FilipJ

Medlem
Hmm.. vilka lounger menar du? Teoretiskt kan du var utan frequent flyer program och komma in i lounge om du flyger business, så länge du försöker med rätt lounge.
Menar du ”reparera” som i att få in poäng till eurobonus i efterhand? Det går ju bra att efterregistrera poäng. Det gör du på SAS hemsida efter 2 (?) veckor.
 

bachelor

Medlem
Menar senatorloungen LH i Frankfurt. Antar att jag hade kommit in på businessloungen LH, men det var inget problem i praktiken då jag gästade. Jag nämnde loungen bara som en bisats för att förklara varför jag fattade att något måste vara fel med min bokning.

Ja precis, jag menar reparara för att få in baspoängen på EB. Vill minnas att jag en gång tidigare gjort såhär när jag bokat via resebyrås och att det inte gick då, har ett svagt minne jag då fick in poängen på miles and more istället. Men då jag helt säkerligen inte heller skrivit in ett miles and more medlemsnummer denna gång när jag bokade själv via LHs hemsida borde ju poängen vara "pending" och kunna gå att få reggade på EB.

Tack för infon Filip
 
Toppen