Senaste nytt

Endast United-boardingkort till Terminal C på Newark (där Polaris Loungen är)?

plover

Medlem
FWIW, men jag blev nekad access till Polaris på IAD nyligen, med C biljett och EBG, så de kanske har ändrat reglerna i så fall. Blev erbjuden den gamla Club Loungen, men den är inte lika kul.
 

plover

Medlem
Se där, då var nog receptionisten felinformerad detta är ju tydligt, nu går ju SAS från B terminalen, och Polaris ligger i C så jag får stå över till,nästa gång så jag har bättre tid
 

Nanneboy

Medlem
Åkte i förra veckan hem med SAS i C från EWR. Ankom med inrikes (United) till terminal A och gjorde busstransfer airside till terminal C. Ingen kontroll däremellan så klart. Inga problem att komma in i Polaris i alla fall - scannade boarding passet för SAS funkade fint. Noterade dock att det märkligt nog finns airside-bussar från C till A, A till B och C till B, men ingen buss B till C.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är United som kör (dvs betalar för) bussarna och de har ingen större anledning att shuttla folk FRÅN B till A eller C eftersom inga passagerare ska vara i B60-B68 som inte skall flyga därifrån. Alla som anländer till den B-piren (typ LH, SK etc.) måste väl passera passkontroll och tull först? Sedan kan man ju fundera på hur mycket extra folk det verkligen skulle generera att köra några stackars loungehungriga personer från B till C...
 
Resa i veckan som var
Jag gjorde misstaget att jag gick in i terminal B för att jag trodde det gick transfer till C. Efteråt insåg jag att det inte gick. Gick tillbaka till C då det var nära att promenera. Frågade några på golvet och de var extremt tydliga med att jag INTE kommer in här. Hon kallade på flera personer som sa samma sak (United folk).
Jag sket i det och tog ändå rulltrappan upp och det står en person i början av kön som kollar allas boardingkort. Jag viftade lite på mitt pass och kort med en annan grupp så slank igenom. Så kontentan var att de statligt anställda som kollar ditt pass/boardingkort inte bryr sig det minsta och att när man scannar det där så lyser det grönt. Men det står en Unitedanställd i början av kön som tittar.

Slang igenom och njöt av en skön dusch, då jag hade svettats som en idiot på Penn station. Sen avnjöt jag några glas Lanson champagne och en tre rätters. Cookien vad förbaskat god!
 
Resa i veckan som var
Jag gjorde misstaget att jag gick in i terminal B för att jag trodde det gick transfer till C. Efteråt insåg jag att det inte gick. Gick tillbaka till C då det var nära att promenera. Frågade några på golvet och de var extremt tydliga med att jag INTE kommer in här. Hon kallade på flera personer som sa samma sak (United folk).
Jag sket i det och tog ändå rulltrappan upp och det står en person i början av kön som kollar allas boardingkort. Jag viftade lite på mitt pass och kort med en annan grupp så slank igenom. Så kontentan var att de statligt anställda som kollar ditt pass/boardingkort inte bryr sig det minsta och att när man scannar det där så lyser det grönt. Men det står en Unitedanställd i början av kön som tittar.

Slang igenom och njöt av en skön dusch, då jag hade svettats som en idiot på Penn station. Sen avnjöt jag några glas Lanson champagne och en tre rätters. Cookien vad förbaskat god!

Var där för 1,5 vecka sedan, ofattbart trångt och inte ens sittplatser åt alla men skönt att ta en dusch och slå sig ner i restaurangen.

Dock träffade jag en del personer som beklagade sig över trängseln som inte visste att det var gratis att äta i restaurangen då jag nämnde att det var lättare att få bord där än att hitta en plats att sitta på
 
Om man flyger med SAS från terminal B och behöver checka in bagage osv, hur mycket tid ska man räkna med att behöva för att ta sig till terminal c för polaris och sen tillbaka? Är Airtrain smidigaste transporten?
 
Toppen