Senaste nytt

Ej återbetald poängresa två veckor efter avbokning..vad göra?

Wendestam

Medlem
Fick detta svar idag från Diamond supporten angående två bokningar (en för poäng, en för pengar) som inte är återbetalda än:

Tack för ditt mail!

Vanligtvis tar det 3-5 bankdagar men vi har haft en del problem vilket har resulterat att vi ligger efter med dem. Jag har skickat nedan reservationer för en påminnelse så vi är på rätt spår nu i vilket fall. Våran Refund avdelning hanterar idag ärenden som kom in den 1-2 september och den informationen uppdaterades den 19 september. Med lite snabb räkning så kan det alltså ta upp mot 2- 3 veckor men jag hoppas vi kan ta ikapp det här mycket snart så din återbetalning kommer så snart som möjligt. Jag ber om ursäkt för att det tar så lång tid jag hoppas det inte dröjer länge till.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Det har tagit 2-3 dagar snarare än veckor de tre gånger jag ringt senaste tiden. (2ggr förra veckan och en gång denna)
 

Pelle44

Medlem
Jag bokade under kampanjen och avbokade och bokade några resor om vartannat. När återbetalningen inte var gjord efter typ 7 dagar ringed jag. Då sa killen jag pratade med att han skulle fixa det manuellt, han såg vilka resor det handlade om. Sen när det inte hänt något efter ytterliggare 1 vecka ringde jag I måndags, då tog personen jag pratade kontakt med de som hanterar återbetalningar (backoffice eller liknande). Fick vänta kvar I telefon. Samma dag fick jag "refund notice" I mailen och 2 dagar efter var det återbetalt. Det var en störning på sidan när jag gjorde avbokningen var förklaringen jag fick. Verkar inte lösa sig per automatik, I allafall inte med kort varsel.
 

Wendestam

Medlem
Efter påtryckning till diamantsupporten (se inlägg #21) fick jag båda mina biljetter återbetalda inom två dagar. Så det är bara ligga på.
 

jumbooze

Medlem
Det ärtvå separata köer en för Tallin/AMEX och en för övriga så det kan vara bra att veta. Diamond har hjälpt mig med att kontakta dem och har kunnat se när mitt ärende reggades och se var de var i processen så det är värt att maila dem. Jag har nu fått ett refund mail så jag får följa upp om det kommer in...
 
Toppen