Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

Jag var inte nervös när jag skulle gifta mig.
Jag var inte nervös när jag skulle byta jobb.
Jag var inte nervös när vi fick barn.

Men nu... NU jävlar är det nervöst att det blir något fnurr på första GBIT. :p
Är det så enkelt att jag går in i Curve, markerar transaktionen på 22k och klickar GBIT till SAS MC?
Ja.
I appen gå på Wallet, välj kortet du ursprungligen dragit på för att få upp transaktionerna, gå in på den transaktion du vill flytta, tryck Go Back in Time, swipea så att du väljer SAS Mastercard (ta inte fel för du får inte en andra chans), klicka på det och tryck Yes på bekräftelsen.
 

Gumster

Medlem
Nej, men det är för att det är just Betalo? SAS MC har begränsningar på dessa tjänster.
Antar det, visste inte att det fanns begränsningar på det. Då har man alltså betalat procentandel till Betalo helt i onödan. Kunde ju dragit detta på Amex elite och fått poäng.
Ingen som har någon Workaround eller har koll på gränserna?
 

TP12

Medlem
Antar det, visste inte att det fanns begränsningar på det. Då har man alltså betalat procentandel till Betalo helt i onödan. Kunde ju dragit detta på Amex elite och fått poäng.
Ingen som har någon Workaround eller har koll på gränserna?
 

Emil123

Medlem
Hej,
Någon mer som får felmeddelandet "Preauth on new card wasn't authorised" när ni ska flytta större transaktioner från ett kort med Betalotransaktion till Sas EuroBonus MC?
Man kan även få det felmeddelandet om man gjort för många transaktioner under för kort tid. Då får man vänta 5-10min sen brukar det vara ok att fortsätta.
 
Tidigare när jag gjort GBIT har det justerats direkt på det andra kortet, men det har det inte gjort nu. Någon mer som inte fått "tillbaka" transaktionerna? Vet att sånt här normalt sett kan ta några dagar, men förra gången gick det ju direkt.
 
I samband med att jag anmälde mig till kampanjen fick jag endast ett blankt mail tillbaka från SAS. Var några andra här i tråden som verka fått samma, försökte anmäla mig igen via länken - men fick då meddelandet att jag redan var anmäld. Skickade ett meddelande via SAS MC appen förra veckan för att försäkra mig om att jag var anmäld, fick svar tillbaka i dag (sannolikt pga långhelg förra veckan) att mitt namn inte är med i listan över anmälda till kampanj helgen? Gissar att det är helt kört nu, men ska ringa SAS MC imorgon och fråga varför det inte funkade.
Samma här. Frågade SEB och de säger att jag inte är anmäld, och kan inget göra (yeah, right).
Sedan, om jag tog upp det blanka mailet, och klickade på "visa i webbläsare" eller om det var "om du inte kan läsa mailet klicka här", så fick jag upp bekräftelsen.
 
  • Gilla
Reactions: hco

imartin

Medlem
Tidigare när jag gjort GBIT har det justerats direkt på det andra kortet, men det har det inte gjort nu. Någon mer som inte fått "tillbaka" transaktionerna? Vet att sånt här normalt sett kan ta några dagar, men förra gången gick det ju direkt.
Beror lite på det underliggande kortet. Tar t.ex några timmar med Revolut men ofta några dagar med ett kreditkort. Har du använt samma kort båda ggr vet jag dock inte vad orsaken kan vara. Men ingen anledning att stressa dig - du kommer få dina pengar tbx.
 
Beror lite på det underliggande kortet. Tar t.ex några timmar med Revolut men ofta några dagar med ett kreditkort. Har du använt samma kort båda ggr vet jag dock inte vad orsaken kan vara. Men ingen anledning att stressa dig - du kommer få dina pengar tbx.
Ja, det var samma kort tidigare. Är inte orolig men tyckte att det var lite märkligt eftersom det gick så fort förra gången.
 
Toppen