Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

MrRob

Medlem
Har två hantverkarfakturor som kommer komma in inom kort, dessa ligger tillsammans betydligt över min max kreditgräns. Har gnat tråden men tyckker jag får lite dubbla budskap, så ställer frågorna här:
1) Kan jag betala in pengar på kontot i förväg, för att täcka det som skjuter över min maxgräns?
2) Vet någon om det funkar att kontakta SEB och be om en tillfällig gräns för att täcka dessa fakturor?
3) Går det att göra en kombo av 1) och 2)? Dvs kontakta dem och erbjuda att betala in i förväg?

1) Man kan inom rimliga gränser men det är emot SEBs regler och ingenting jag rekommenderar.
2) Du kan enkelt ansöka om att höja kreditgränsen i appen men jag har aldrig hört talas om någon som fått en tillfällig höjning.
3) De kommer inte att godkänna att du betalar in i förväg.

Jag föreslår att du läser igenom t.ex. denna tråden och fortsätter diskussionen där eftersom det inte direkt har med dubbelpoänghelgen att göra eftersom att betala stora fakturor och dubbelpoänghelg inte direkt är bästa kompisar.. :)
 

MartinH

Medlem
Har två hantverkarfakturor som kommer komma in inom kort, dessa ligger tillsammans betydligt över min max kreditgräns. Har gnat tråden men tyckker jag får lite dubbla budskap, så ställer frågorna här:
1) Kan jag betala in pengar på kontot i förväg, för att täcka det som skjuter över min maxgräns?
2) Vet någon om det funkar att kontakta SEB och be om en tillfällig gräns för att täcka dessa fakturor?
3) Går det att göra en kombo av 1) och 2)? Dvs kontakta dem och erbjuda att betala in i förväg?
1. Ja. Officiellt ska det inte gå, men i praktiken funkar det.
2. Nej. Enda sättet är att höja kreditgränsen.

Jag fick meddelande om att jag kommit upp i min köpgräns för några dagar sen. Då hade jag redan satt in 200k till för att klara kommande köp. De vill att jag ska be om en utbetalning av överstigande beloppet, men i praktiken kan jag fortsätta handla.
 

jsn

Medlem
1. Ja. Officiellt ska det inte gå, men i praktiken funkar det.
2. Nej. Enda sättet är att höja kreditgränsen.

Jag fick meddelande om att jag kommit upp i min köpgräns för några dagar sen. Då hade jag redan satt in 200k till för att klara kommande köp. De vill att jag ska be om en utbetalning av överstigande beloppet, men i praktiken kan jag fortsätta handla.
Tack! Den är intressant! Om jag lyckas maxa mina hantverkarbetalningar så hamnar jag iaf 150kkr över max kreditgräns jag kan ansöka om...
Hur långt i förväg betalar du in extra pengar innan du utnyttjar dem?
 

Jönsson

Medlem
1) Man kan inom rimliga gränser men det är emot SEBs regler och ingenting jag rekommenderar.
2) Du kan enkelt ansöka om att höja kreditgränsen i appen men jag har aldrig hört talas om någon som fått en tillfällig höjning.
3) De kommer inte att godkänna att du betalar in i förväg.

Jag föreslår att du läser igenom t.ex. denna tråden och fortsätter diskussionen där eftersom det inte direkt har med dubbelpoänghelgen att göra eftersom att betala stora fakturor och dubbelpoänghelg inte direkt är bästa kompisar.. :)
Gjorde en extra inbetalning innan jag reste iväg senast, eftersom jag visste att det skulle gå lite extra pengar och att kreditgränsen skulle nås. Fick då ett mejl från banken med ett vänligt tips om att jag kunde höja kreditgränsen. I övrigt inga kommentarer.
 

MrRob

Medlem
Gjorde en extra inbetalning innan jag reste iväg senast, eftersom jag visste att det skulle gå lite extra pengar och att kreditgränsen skulle nås. Fick då ett mejl från banken med ett vänligt tips om att jag kunde höja kreditgränsen. I övrigt inga kommentarer.

Jag är lite osäker på vilken av mina tre punkter din citering är relevant till så förväntar du dig ett svar så får du utveckla lite.. :)
 

Size

Medlem
Jag har just nu SAS EB MC och är anmäld till poängkampanjen. Om jag nu väljer att uppgradera till premium för att tjöna lite mer poäng, kommer jag då vara med i kampanjen med premiumkortet eller går det inte då deadline för anmälan varit?
Någon som vet?
 

Doctor-X

Medlem
I samband med att jag anmälde mig till kampanjen fick jag endast ett blankt mail tillbaka från SAS. Var några andra här i tråden som verka fått samma, försökte anmäla mig igen via länken - men fick då meddelandet att jag redan var anmäld. Skickade ett meddelande via SAS MC appen förra veckan för att försäkra mig om att jag var anmäld, fick svar tillbaka i dag (sannolikt pga långhelg förra veckan) att mitt namn inte är med i listan över anmälda till kampanj helgen? Gissar att det är helt kört nu, men ska ringa SAS MC imorgon och fråga varför det inte funkade.
 
Toppen