Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Och om bokar rena revenue biljetter till typ Asien, hur står dig LH First vs LX och SQ dito?
Många om nu, men...

Ifall du åker via FRA/MUC med SQ och får access till FCL så hade jag lätt kört på det. Blev inte imponerad av LH's service eller mat i luften, och tycker asiatiska bolagen generellt gör det bättre. Från vad jag hört verkar folk riktigt nöjda med SQ i luften så borde inte kunna gå fel där :)

Så om SQ-alternativet ger SQ- eller LH-lounge (F-lounge), så hade jag kört på det!
 

toer00

Medlem
Och hur står sig LH First i jmf med LX first då??
Har man FCT i FRA alt. FCL i ZRH både vid avgång och vid ankomst?
 
Last edited:

rsimon

Medlem
Och hur står sig LH First i jmf med LX first då??
Båda är ju bra produkter, men mina erfarenheter är att personalen på Swiss får en verkligen att känna sig välkommen. Man blir bemött på ett väldigt inkännande och personligt sätt. Lufthansas crew har gått mer efter protokollet.

Swiss har inte kaviar i sin servering, men bortsett från det så har jag tyckt maten på alltid Swiss varit snäppet bättre, speciellt på utresa från Schweiz. De har också godare kaffe och choklad (Sprüngli).

Så sammantaget mer hjärta och gemütlichkeit på LX än LH enligt mig.

Om du ankommer Zürich i F och reser vidare i C har du FCL.
 

LPC123

Medlem
Är det fortfarande bara 3-4 dagar innan avresa som SAS kan boka LH First eller har någon lyckats boka 5-7 dagar innan avresa?
 
Toppen