Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Kan någon förstå varför jag fick betala 99k poäng för en enkel star alliance-award till Tokyo för två personer med 2-4-1 voucher? Måste bygga på ett returben på denna, så jag förväntar mig att det åtgärdas då, men kan inte förstå hur detta blev fel vid bokning online. Priset ändrades när jag klickat från betalning tillbaka till resenärsöversikt då jag ville dubbelkolla namnen.
60% vid enkelresa, dvs 165*0,6=99. Kommer justeras till 165' när ni lägger till returen
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS / ANA
Kabinklass: Business / First
Avreseort: ARN
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 112500 + Amex 2 för 1 kupong
Skatter&avgifter (per person): 2163.00 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2023
Bokad: April 2023
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):1




Flighter:
ARN-LHR: Airbus A320neo - SAS - Business
LHR-HND: Boeing 777-300ER - ANA - First (The Suite)
HND-LHR: Boeing 777-300ER - ANA - First (The Suite)
LHR-ARN: Airbus A320neo - SAS - Business
Grattis! Vilka datum lyckades du boka? Åkte själv i F från LHR-HND tidigare i somras och har F bokad till HND i december men denna gång på båda vägarna samt via USA.
 

RhinoG

Medlem
Har en bokad 241 *A, 2 pax där min medresenär ställt in.

Om jag skulle hitta en ersättare, kan jag avboka enbart den ordinarie resenären, hoppas att platsen åter blir bokningsbar, få hjälp av SAS att lägga till en ersättande resenär på min bokning? Detta utan att jag riskerar min egen plats, så att säga.
 

NoahS

Medlem
Grattis! Vilka datum lyckades du boka? Åkte själv i F från LHR-HND tidigare i somras och har F bokad till HND i december men denna gång på båda vägarna samt via USA.
Tack, efter mycket letande så kom dessa upp och då ringde jag direkt.

Vecka 48/49 är jag där och det är första gången till asien så det ska bli riktigt spännande.

Om du nu redan varit i Japan kanske du har något tips på något man absolut inte får missa när man väl är där.
Har du det får du gärna återkomma. :)
 

JohanGE

Medlem
Har en bokad 241 *A, 2 pax där min medresenär ställt in.

Om jag skulle hitta en ersättare, kan jag avboka enbart den ordinarie resenären, hoppas att platsen åter blir bokningsbar, få hjälp av SAS att lägga till en ersättande resenär på min bokning? Detta utan att jag riskerar min egen plats, så att säga.
Kan du inte bara byta namn?
 

DanielKif

Medlem
Har en bokad 241 *A, 2 pax där min medresenär ställt in.

Om jag skulle hitta en ersättare, kan jag avboka enbart den ordinarie resenären, hoppas att platsen åter blir bokningsbar, få hjälp av SAS att lägga till en ersättande resenär på min bokning? Detta utan att jag riskerar min egen plats, så att säga.

Har samma problem på en resa till Vietnam i sept.
Min 2-4-1 har gått ut för länge sedan så får åka själv
Går det avboka en av resenärerna och få tillbaka poängen iallafall utan att 2-4-1 förbrukas?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

RhinoG

Medlem
Har samma problem på en resa till Vietnam i sept.
Min 2-4-1 har gått ut för länge sedan så får åka själv
Går det avboka en av resenärerna och få tillbaka poängen iallafall utan att 2-4-1 förbrukas?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Du kommer tyvärr inte få tillbaks din voucher om den gått ut. Poängen får du tillbaks om de inte gått ut.
 
Toppen