Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

mrestes

Medlem
Är det så enkelt att Dining for two finansieras 100% av restaurangen? Vet med säkerhet att 2000kr*2 kostade noll kronor för deltagande restauranger (förutom AMEXs vanliga avgifter till näringsidkare).
Svårighet att få restaurangen att delta i det första är astronomiskt mycket högre än det andra.
 
Jag kan inte se att det står något i villkoren om att man måste betala dryck mm med Platinum.
Så här står det i bekräftelsen från Paraden Kvarterskrog:

VILLKOR
- Ni skannar in QR-koden med er Amex-app direkt vid ankomst.
- Erbjudandet gäller för 2 personer (om bokningen avser fler än 2 personer gäller detta erbjudande för max 2 personer i sällskapet)
- Erbjudandet avser fri 2-rättersmiddag för 2 personer
- Detta erbjudande går EJ att kombinera med övriga rabatter.
- Dryck och övrig mat måste betalas på plats med ditt Amexkort.
- Erbjudandet gäller ej mot något annat betalmedel såsom presentkort eller annat betalkort.
 

Mangostan

Medlem
Så här står det i bekräftelsen från Paraden Kvarterskrog:

VILLKOR
- Ni skannar in QR-koden med er Amex-app direkt vid ankomst.
- Erbjudandet gäller för 2 personer (om bokningen avser fler än 2 personer gäller detta erbjudande för max 2 personer i sällskapet)
- Erbjudandet avser fri 2-rättersmiddag för 2 personer
- Detta erbjudande går EJ att kombinera med övriga rabatter.
- Dryck och övrig mat måste betalas på plats med ditt Amexkort.
- Erbjudandet gäller ej mot något annat betalmedel såsom presentkort eller annat betalkort.
Ser nu att det står samma sak på bekräftelsen från NOI. Jag kan ju hävda att jag faktiskt kommer att betala med MITT Amexkort, även om det råkar heta Amex Elite. Ringer Amex igen i morgon för att reda ut detta.
 

GOTBound

Medlem
Första rundan var det fritt val undantaget wagyu, Kobe och Prime Choice DeLuxe, allt annat inkl. Prime Choice gick att välja.

Senaste rundan, väldigt begränsat ned till i princip Steak Frites, Steak Minute och burgare.

Med tanke på att Dining for two nu skall kompensera för 2 000kr x 2 000kr dining credit samt betydligt mindre utbud jämfört med dining credit med ytterligare två tillfällen behöver värdet höjas mer än en budgetbantad Dining for two meny… men jag har ingen förhoppningar att så är fallet.
Jag får pudla map. min förtida sågning, i bokningsbekräftelsen står det faktiskt;
- Erbjudandet avser fri middag för 2 personer enligt nedan:
Välj varsin
STARTER & MAIN COURSE
eller
MAIN COURSE & DESSERT
alternativt
PRIME CHOICE (serveras för hela sällskapet)

Önskas extra Sides, Grill details, Cut of the Day, Waguy eller Kobe kan detta beställas till ordinarie pris på plats.
 

Mangostan

Medlem
Uppdatering gällande huruvida man måste betala med Platinum när man köper till dryck etc:

Började med att framföra ett klagomål om att man numera blir kopplad till engelsktalande personal (bad precis som igår att få bli kopplad till en svensktalande, vilket skedde efter någon minut) och fick svaret att det finns en efterfrågan på engelsktalande personal. Hon hävdade att efterfrågan finns specifikt från svensktalande kunder. Låter mycket märkligt i mina öron. Sen svarade hon kategoriskt nej på frågan om man kan betala med annat kort. När jag berättade att kundtjänsten igår svarade motsatsen, dubbelkollade hon med kollegorna och återkom med svaret att det visst går att betala med ett annat kort så länge man registrerar kortet vid ankomst och "betalar" maten med Platinum. Jag tar en för laget och betalar med Elite på NOI den 20 januari. Tänker be om en separat nota för drycken för säkerhets skull. Kan återkoppla om det finns intresse.
 
Registreringen genom köpet på 15 öre är inte alls kopplat till eventuella extra köp. Det blir två olika köp och jag har av misstag använt mitt Elite för köp nr 2 utan problem. Problemet är väl att en del medlemmar har blandat ihop dining-erbjudanden och betalat med fel kort för de 2000 som krediteras. Därför enklast för kundtjänst att bara ge ett besked.
 

GOTBound

Medlem
Uppdatering gällande huruvida man måste betala med Platinum när man köper till dryck etc:

Började med att framföra ett klagomål om att man numera blir kopplad till engelsktalande personal (bad precis som igår att få bli kopplad till en svensktalande, vilket skedde efter någon minut) och fick svaret att det finns en efterfrågan på engelsktalande personal. Hon hävdade att efterfrågan finns specifikt från svensktalande kunder. Låter mycket märkligt i mina öron. Sen svarade hon kategoriskt nej på frågan om man kan betala med annat kort. När jag berättade att kundtjänsten igår svarade motsatsen, dubbelkollade hon med kollegorna och återkom med svaret att det visst går att betala med ett annat kort så länge man registrerar kortet vid ankomst och "betalar" maten med Platinum. Jag tar en för laget och betalar med Elite på NOI den 20 januari. Tänker be om en separat nota för drycken för säkerhets skull. Kan återkoppla om det finns intresse.
OT: Jag skulle kunna skriva en lång utläggning om oskicket med att man numer alltid kopplas till engelsktalande kundtjänst även om man väljer svensktalande pga. lång svarstid samt att det är väldigt kort väntetid , om ens någon väntetid öht, när man väl kommer fram till den engelsktalande och ber att bli kopplad till svensktalande kundtjänst... :mad:
 

GOTBound

Medlem
Prime ikväll ned @Mrs. GOTBound . Begränsningarna på menyn var de jag listade tidigare.

Vi valde Lobster roll respektive löjrom till förrätten och Prime Choice till huvudrätt.
Som vanligt levererade Prime!
IMG_5839.jpeg

IMG_5841.jpeg
IMG_5842.jpeg

IMG_5846.jpeg

IMG_5845.jpeg
 

mrestes

Medlem
Trattorian Sorellina Uppsala ikväll med dinner för 2. Total trainwreck av en måltid. 1 förrätt vad ok (tonfisk), kycklingen var helt bränt, kalventrocote bara tråkigt och dåligt kryddat. Rostade potatis var inte ens i närheten att vara varma och lite underkokt i mitten. Brödet torr och smaklös.

Serveringspersonal var 2 personer för 8-10 bord: en man, huvudansvarig hade lite attityd och försvann från matsalen för att stå vid hans dator vid entre efter halva måltiden trots att inga fler gäster kom. En kvinna var snäll men helt inkompetent och studsade runt borden som in kula i en pinballmaskin utan att åstadkomma något. Tog 15 minuter innan hon kom för att duka av hälften av bordet, 2 stora tallrikar, 15 minuter till för att komma tillbaka och ta resten, 3 små skålar. Frågade aldrig om vi ville ha kaffe eller efterrätt. Tog ytterligare 10 minuter att få hennes uppmärksamhet för att be om notan.

Avoid at all costs. Fan om de inte kan hitta något bättre i Uppsala till nästa gång.

PS hur var Dryck och Mat för ni som gick innan 2000 kr erbjudandet försvann. (hade gärna fått 1000 kr på Dryck och Mat istället för 3 extra Dinner för 2)
 
Trattorian Sorellina Uppsala ikväll med dinner för 2. Total trainwreck av en måltid. 1 förrätt vad ok (tonfisk), kycklingen var helt bränt, kalventrocote bara tråkigt och dåligt kryddat. Rostade potatis var inte ens i närheten att vara varma och lite underkokt i mitten. Brödet torr och smaklös.

Serveringspersonal var 2 personer för 8-10 bord: en man, huvudansvarig hade lite attityd och försvann från matsalen för att stå vid hans dator vid entre efter halva måltiden trots att inga fler gäster kom. En kvinna var snäll men helt inkompetent och studsade runt borden som in kula i en pinballmaskin utan att åstadkomma något. Tog 15 minuter innan hon kom för att duka av hälften av bordet, 2 stora tallrikar, 15 minuter till för att komma tillbaka och ta resten, 3 små skålar. Frågade aldrig om vi ville ha kaffe eller efterrätt. Tog ytterligare 10 minuter att få hennes uppmärksamhet för att be om notan.

Avoid at all costs. Fan om de inte kan hitta något bättre i Uppsala till nästa gång.

PS hur var Dryck och Mat för ni som gick innan 2000 kr erbjudandet försvann. (hade gärna fått 1000 kr på Dryck och Mat istället för 3 extra Dinner för 2)

Ajdå, jag som precis började snegla på Trottoria Sorellina-erbjudandet :/ Inget ställe jag har varit på tidigare. Men det där låter verkligen inte bra.

Jag och sambon var på Dryck och Mat i mellandagarna, jag tyckte absolut att levererade enligt förväntan. Blev råbiffen till förrätt och piggvar till varmrätt. Och lite grappa till efterrätt ;)

IMG_1981.jpg


IMG_1982.jpg
 
Toppen