Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

pedantic

Medlem
Bilder/innehåll?
@Sir Lemon Yes, både vanliga och veg varianten! :D

meny-vanlig.jpg
vanlig.jpg
meny-veg.jpg
veg.jpg
 

palmen

Moderator
En fråga, när förnyas dessa 4 000 kr? Kan man skaffa kortet nu, äta för 4k i dec o sen 4k i jan?
Högst troligt nej, den kampanj som nu är aktiv kom i september typ. En gissning är att det blir samma upplägg nästa år.
Det är en ny förmån som inte funnits tidigare så det finns absolut inget att gå på vad det gäller statistik. Min gissning är dock att Amex inte lägger upp det på ett sätt att folk kan nyttja detta 2 ggr på en månadsavgift och få 8000 tillbaka, det känns högst otroligt av förklarliga skäl.
 
En fråga, när förnyas dessa 4 000 kr? Kan man skaffa kortet nu, äta för 4k i dec o sen 4k i jan?
Enligt villkoren så förnyas erbjudandet automatiskt 1 januari varje år till och med 2024, med viss reservation om möjlig ändring av sluttid. Bara en registrering krävs. Jag tolkar det som att det går. Filen med villkoren länkas i Amex Experiences.
 

Attachments

  • villkor-platinum (3).pdf
    25,1 KB · Visningar: 53

palmen

Moderator
Enligt villkoren så förnyas erbjudandet automatiskt 1 januari varje år till och med 2024, med viss reservation om möjlig ändring av sluttid. Bara en registrering krävs. Jag tolkar det som att det går. Filen med villkoren länkas i Amex Experiences.
Får väl se om det stämmer eller inte. Men gör man som frågeställaren tänker så lär vi se försämringar i denna förmån framöver.
 
Får väl se om det stämmer eller inte. Men gör man som frågeställaren tänker så lär vi se försämringar i denna förmån framöver.
Det har Amex säkert redan tagit hänsyn till och hade väl satt en tidsgräns när man senast måste anmäla sig i så fall. Detta är säkert också ett bra sätt att ragga nya kunder. Sedan är de är väl numera väldigt vana vid att folk utnyttjar alla förmåner till max. :)
 

palmen

Moderator
Det har Amex säkert redan tagit hänsyn till och hade väl satt en tidsgräns när man senast måste anmäla sig i så fall. Detta är säkert också ett bra sätt att ragga nya kunder. Sedan är de är väl numera väldigt vana vid att folk utnyttjar alla förmåner till max. :)
Ja, det har ju dragit åt svångremmen rejält på massa förmåner som "missbrukades" innan.
 

Dawes

Medlem
Alex Berlin Mercedes Platz, lite drinkar som inte var värst bra men som uppvärmning inför konsert så funkar det. Vi var därmed inte på något vis ensamma då det ligger alldeles intill Mercedes Benz arena.
28/11, krediterat 1/12.

Blockhouse, friedrichstraße Berlin kött och potatis, ok men inte mer än så.
29/11, krediterat 3/12.

Överlag tycker jag detta funkar mycket bra, kul att det är förlängt och återkommer. Har heller inte lyckats "tömma" min förmån, finns några slattar kvar
 

Tveket

Medlem
Finnjävel i Helsinki, krediterat efter några dagar.

Jättetrevlig service, fantastiska viner, helt OK mat.
 

Attachments

  • 20221118_205603.jpg
    20221118_205603.jpg
    51,3 KB · Visningar: 75
  • 20221118_214110.jpg
    20221118_214110.jpg
    61 KB · Visningar: 77
  • 20221118_215206.jpg
    20221118_215206.jpg
    31,9 KB · Visningar: 75
  • 20221118_220115.jpg
    20221118_220115.jpg
    30,1 KB · Visningar: 71

Heggemon

Medlem
Har nästan alla restauranger i Stockholmsområdet försvunnit från erbjudandet? Tänkte passa på att boka in något nu och såg att det bara finns två restauranger i Stockholm (plus en i Solna). Kanske får bli en resa till Uppsala då.
 
Toppen