Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Jannes

Medlem
Det är säkert så att restaurangerna som är med i detta erbjudande använder seafood just i betydelsen skaldjur, men det är väl bara att fråga. Rent logiskt borde ju fiskrätter som är billigare än kötträtter inte vara undantagna eller hur? Bara att dra en slutsats av det och lista ut vad de egentligen avser.
Exakt, helt logiskt att de menar dyra skaldjur, men vid översättningen sedan tappat bollen på översättningen då skaldjur = shellfish och här är det vedertaget att man i matsammanhang inkluderar ”crustaceans” och ”molluscs” även om inte alla har shells/skal.
På svenska delas skaldjur in i kräftdjur och blötdjur på samma vis.
 

Johan12

Medlem
Bokat Ulla Winbladh men ser att det står ”Sea food and bleak roe are not included in the offer”.

Tänkte maila dom men i min värld är Seafood både skaldjur och fisk?

Edit: såg nu inläggen ovan
 

igelkotten

Medlem
Kolla i en valfri översättningsapp om du inte tror mig. Du har fel
Lol.

Exakt, helt logiskt att de menar dyra skaldjur, men vid översättningen sedan tappat bollen på översättningen då skaldjur = shellfish och här är det vedertaget att man i matsammanhang inkluderar ”crustaceans” och ”molluscs” även om inte alla har shells/skal.
På svenska delas skaldjur in i kräftdjur och blötdjur på samma vis.
Just så.
 

benson

Medlem
Enligt bekräftelsemailet från restaurangen måste man ha ett giltigt Dining Access Card. Har ni det? Jag har det inte men det har ändå funkat i januari och mars. Det var restaurangerna som skannade QR-koden med min telefon så jag vet inte hur de gjorde. Engelska supporten vet inget och föreslår att jag skall installera om experiencesappen men det hjälper naturligtvis inte.
 

mrestes

Medlem
Enligt bekräftelsemailet från restaurangen måste man ha ett giltigt Dining Access Card. Har ni det? Jag har det inte men det har ändå funkat i januari och mars. Det var restaurangerna som skannade QR-koden med min telefon så jag vet inte hur de gjorde. Engelska supporten vet inget och föreslår att jag skall installera om experiencesappen men det hjälper naturligtvis inte.
Tror inte Dining Access Card är ett fysiskt kort. Det är det man skannar med som du har gjort tidigare. Tror jag.
 

benson

Medlem
Tror inte Dining Access Card är ett fysiskt kort. Det är det man skannar med som du har gjort tidigare. Tror jag.
Det borde väl ligga i experiences-appen p s s som accesskort för fast track, lounger etc? Men det finns inte i min app. Det kanske funkar nästa gång också utan kortet men kanske restaurangen kollar noggrannare nästa gång…
 

mrestes

Medlem
Det borde väl ligga i experiences-appen p s s som accesskort för fast track, lounger etc? Men det finns inte i min app. Det kanske funkar nästa gång också utan kortet men kanske restaurangen kollar noggrannare nästa gång…
Finns inget kort i min app heller. Bara knapp för att scanna precis som när man går in på Pontus eller Fasttrack
 

GOTBound

Medlem
Enligt bekräftelsemailet från restaurangen måste man ha ett giltigt Dining Access Card. Har ni det? Jag har det inte men det har ändå funkat i januari och mars. Det var restaurangerna som skannade QR-koden med min telefon så jag vet inte hur de gjorde. Engelska supporten vet inget och föreslår att jag skall installera om experiencesappen men det hjälper naturligtvis inte.

Tror inte Dining Access Card är ett fysiskt kort. Det är det man skannar med som du har gjort tidigare. Tror jag.

Det borde väl ligga i experiences-appen p s s som accesskort för fast track, lounger etc? Men det finns inte i min app. Det kanske funkar nästa gång också utan kortet men kanske restaurangen kollar noggrannare nästa gång…
IMG_6753.jpeg
 
Toppen