Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jacob

Medlem
Om jag är EBG och idag ger bort ett silver, och senare under samma intjäningsår (typ i juni) passerar till EBD, kan jag då också ge bort ett guldkort eller är min kvot förslösad på att ha gett bort ett silver?

Det står att jag är Gold på min profil både på hemsidan och appen fast jag fick mail ett tags sen från Eurobonus att jag kvalificerat mig som Diamond. Snart blir jag sur och arg... :confused:
Vi kan naturligtvis kolla detta med kontakterna på EuroBonus men med tanke på att det bara gått en halv dag sedan EBD trädde i kraft och att jag vet att EuroBonus-teamet har (och har haft) upp till öronen med jobb med detta tycker jag det är bättre att vänta någon dag. Det kan knappast vara ett skrikande behov att dag 1 ge bort sitt kort och som redan nämnts så sker uppgraderingarna till EBD i batcher.

Det mesta kommer säkert rättas till/förklaras innan denna vecka är slut och är det därefter ändå problem och frågetecken kan vi följa upp det då.
 
Verkar bli skillnad när det gäller den ökade tillängligheten på bonusbiljetter, på guld står det:

As a Gold member, you enjoy even greater access to award flights on all SAS routes within Europe for a fixed point price. The increased availability feature will be launched later in April.

Och Diamond:

As one of our valued Diamond members, we offer you even greater access to award flights on all SAS routes worldwide for a fixed point price. The increased availability feature will be launched later in April.

Boka bonusresa - SAS
 

StarFlyer

Medlem
Jag har fått lite olika svar gällande det här med att ge bort EBG. Har chattat två gånger med SAS och fick samma svar båda gångerna -"Statusen man ger bort är giltig exakt ett år från dagen man trycker på knappen".
Men här på forumet var det någon som sa att det är innevarande plus kommande kvalificeringsperiod...

Vad gäller?
 

Thornado

Medlem
T&C på T&C give away card - Recipient - SAS säger:

SAS skrev:
The number of months valid for the recipient of the donated EuroBonus card upgraded status to Silver, Gold or Diamond member will depend on when, during the recipient’s qualifications period, the upgrade is performed.

Det beror alltså på hur mottagarens kvalificeringsår ser ut. Det är dock (åtminstone för mig) fortfarande lite oklart exakt vad detta innebär, dvs om det är "från och med nu och fram till slutet av mottagarens kvalår eller något annat.
 

jsm

Medlem
När det gäller huruvida man blir EBD eller inte -- sitt lugnt i båten, alla batcher har inte gått ännu uppenbarligen.

Jag är uppe i 100k med 3 månader kvar av min period och jag har inte blivit uppgraderad än.

Och givet de relativt klena EBD-förmånerna kommer jag nog att lägga mest flighter hos OW eller Skyteam fram till att nästa kvalificeringsår påbörjas...
 

Charlie D

Medlem
Diamond känns lite som en scam med inga tydliga fördelar i förhållande till guld...man blir guld pga en snäll kompis som reser mycket (eller tom köper det på det här forumet)...tror nog jag lägger ner SAS och siktat in mig på något där man får mer tillbaka för sin lojalitet...
 
Vi kan naturligtvis kolla detta med kontakterna på EuroBonus men med tanke på att det bara gått en halv dag sedan EBD trädde i kraft och att jag vet att EuroBonus-teamet har (och har haft) upp till öronen med jobb med detta tycker jag det är bättre att vänta någon dag. Det kan knappast vara ett skrikande behov att dag 1 ge bort sitt kort och som redan nämnts så sker uppgraderingarna till EBD i batcher.

Det mesta kommer säkert rättas till/förklaras innan denna vecka är slut och är det därefter ändå problem och frågetecken kan vi följa upp det då.

Hej Jacob,
fick information att för mig kommer uppdatering ske den 7 april, så allt under kontroll.
//Tommy
 
Toppen