Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

D

Deleted member 4140

Guest
På Sk1423 till Cph i måndags så kollade de inte på manifestet, de hade det hängandes på väggen men rörde det inte under hela resan, gardinen var inte helt fördragen. de var mer intresserade av att tala om vad de skulle göra under sportlovet :)
 

maswan

Medlem
På flyget från Barcelona till Oslo igår ursäktade CC med att de inte får någon "lista" (antar markering i manifest) från den flygplatsen.

De had inte heller koll på hur det gick från Oslo till Arlanda, men med tanke på hur sen den var och med alla passagerare från det senare flyget ombokade till den tidigare avgången så är jag inte förvånad av att det blev lite kaotiskt.

Diamond som radgrannar båda gångerna, så vi kan väl också dra slutsatsen att de delar ut diamantkort i conrflakespaket? :)
 

Kimmen00

Medlem
Flighten till HKG förra fredagen fungerade bra, visserligen inget erkännande eller ngt sådant (hade ej förväntat mig detta) men fika levererade snabbt på löpande band utan kuckelimuck.

Hem till ARN igår var det sämre, dålig (imho) dansk crew som var ganska så ointresserade av service. Manlig CC som viftade med betalmaskinen efter fikabeställning. Jag nämnde att jag var Diamond och han bad om ursäkt så var det inget med det. När jag beställde mer fika kom en flygvärdinna och frågade om betalning, fick nämna igen DIamond och hon ursäktade sig med att "egentligen serverade hon ju den andra raden i kabinen".
 

Bryant

Medlem
Flighten till HKG förra fredagen fungerade bra, visserligen inget erkännande eller ngt sådant (hade ej förväntat mig detta) men fika levererade snabbt på löpande band utan kuckelimuck.

Hem till ARN igår var det sämre, dålig (imho) dansk crew som var ganska så ointresserade av service. Manlig CC som viftade med betalmaskinen efter fikabeställning. Jag nämnde att jag var Diamond och han bad om ursäkt så var det inget med det. När jag beställde mer fika kom en flygvärdinna och frågade om betalning, fick nämna igen DIamond och hon ursäktade sig med att "egentligen serverade hon ju den andra raden i kabinen".

Du hade samma besättning som jag åkte ner :). Det var en värdinna där som hade lite "attityd".
 

Ricci

Medlem
Jag blir inte klok på hur det hela fungerar - efter att ha läst här så får jag uppfattningen om att det är svårt för crew att hålla ordning på vilka som har vilken status men efter att ha fått studera ett manifest grundligt under 30s igår på OSL-ARN så förstår jag inte hur det kan vara svårt.

På den lista jag såg fanns EBB, EBS, EBG och EBD listade (i grupper) med stolsnummer så det ser ju extremt enkelt ut imho.
Ja, men har du bara ett ex av det och det är i främre delen är det svårt för de andra i bakre delen att ta del av infon.... (har jag blivit informerad om).
(dvs ibland kör man bara ut en kopia på det.....ingen aning varför....)
 

agehall

Medlem
Ja, men har du bara ett ex av det och det är i främre delen är det svårt för de andra i bakre delen att ta del av infon.... (har jag blivit informerad om).
(dvs ibland kör man bara ut en kopia på det.....ingen aning varför....)
Det fanns minst två kopior på min flight.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Som regel så är det bara dåliga bortförklaringar. Får se hur det går idag med min flight från CPH.
Tycker dock att Diamond är lite hit eller miss.
 
Toppen