Senaste nytt

[DEAL]Lufthansa/Swiss First från London, från ca 18.000SEK

Jag åker gärna med Swiss också men det verkar som Lufthansa ger mer poäng till Eurobonus :)
Jo de e sant, men jag hade nog röstat för Swiss ändå.
Men bara du som kan värdesätta det hela själv.
Lufthansa verkar ju kosta lite mer också och vad man hör så kan mjukvaran på Lufthansa variera kraftigt medans den på Swiss är konstant bra.
Men det är bara vad jag har läst och hört.

Jag har tyvärr ingen möjlighet själv att boka, men om jag hade kunnat så hade jag valt Swiss för att jag får intrycket av lite mer lyx än Lufthansa.
Ping @Jakob Österberg kan säker kommer med en mer "hands on" känsla :)
 

Senator

Moderator
Jag skulle säga att det finns enbart två skäl att flyga Lufthansa över Swiss:
1. En EuroBonusmedlem tjänar mer poäng
2. Om man inte har testat FCT, så kan det vara värt att göra det

Men på alla andra punkter anser jag att Swiss är bättre:
1. Hårdvaran ombord A330 och särskilt B77W
2. Mat och dryck är hästlängder före Lufthansa. Alla har olika smaklökar och jag vet att en del tycker att "det skall alltid serveras kaviar i First" ;) Jag tycker inte det, och anser att Swiss Balik Lax slår Lufthansa kaviar varje gång. Men smaken är som sagt som ni vet vad
3. Personalen ombord
4. Flygplatsen: jag rangordnar ZRH ett lite snäpp före MUC som är milvis före hopplösa Frankfurt
5. Outstation service: min erfarenhet är Swiss mycket bättre

Men varför välja? Det går att kombinera Lufthansa en väg och Swiss en annan väg. Så kan man göra en annan rolig grej om man struntar i loungerna på Heathrow. Flyg med SAS eller British Airways till LHR, men boka resan från LCY och boka transport till eller från, eller kanske båda:
CTS International | Chauffeur driven limousine promotion
 
Last edited:
Jag tycker att Swiss är bättre i luften än Lufthansa, emedan Lufthansa har bättre lounger och markservice. Men flyger man via Frankfurt så kan man ju kombinera, till exempel London - Frankfurt - Zurich - destinationen
 

Senator

Moderator
Jag tycker att Swiss är bättre i luften än Lufthansa, emedan Lufthansa har bättre lounger och markservice. Men flyger man via Frankfurt så kan man ju kombinera, till exempel London - Frankfurt - Zurich - destinationen

Jag tycker faktisk FCL E i ZRH är bättre som lounge men självklart är FCT något speciellt om man inte har provat innan.

Men jag prioriterar upplevelsen ombord över på marken så jag kommer där jag kan, välja Swiss över Lufthansa.
 
Supersnabb fråga! Ungefär hur många eurobonuspoäng får man för en tur retur med Swiss i first, för exempel Dar es Salam. Ungefär.
Förutom svaren ovan så går dealen även att boka med Lufthansa First, och ger då istället 300 % av flugna miles till Eurobonus

Edit: på gcmap.com så ser du hur många miles det är ungefär. Knappa in flygplatakoderna du vill flyga mellan, med ett bindestreck mellan. T ex LHR-ZHR-DAR


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen