Senaste nytt

Dagens bild

intuition

Medlem
En nostalgitripp till det jag tyckte var världen coolaste stad före pandemin. Har mellan 25-30 besökt där mellan 2010-2019. ...

Jag kunde nästan ha skrivit samma inlägg. Ungefär samma antal besök och bild. Och känslan av då världens cooolaste stad "Asia's World City". Men efter 2019/2020 är inte bara pandemi som gör att det inte känns så längre.

Skillnaden är att jag ännu inte varit tillbaka i stan. Bytt flyg, men trots en ≈10h stopover orkade jag inte lämna flygplatsen. Det säger en del.
Sugen på att göra en nostalgi-tripp till hösten men Finnair vill inte släppa uppgraderingsplateser så vi får väl se.
 

henrik l

Medlem
Hade en kort tur dit för några veckor sedan. Hann bara med en dag i stan och mycket var som innan - men, visst, något "ligger i luften" och stan kändes lite mer kuvad än innan pandemin.
Jag kunde inte motstå, men man får fortfarande upp Falun gong om man Googlar dom. Vet att för typ 9-10 år sedan var jag i "Mainland" och Googlade man på Falun blev man blockerad. Jag funderade på om kommunalpolitikerna i Falun var medvetna om att deras stad var icke-existerande i Kina:eek:
:p
 

fcx

Medlem
Jag kunde inte motstå, men man får fortfarande upp Falun gong om man Googlar dom. Vet att för typ 9-10 år sedan var jag i "Mainland" och Googlade man på Falun blev man blockerad. Jag funderade på om kommunalpolitikerna i Falun var medvetna om att deras stad var icke-existerande i Kina:eek:
:p
Jag var tvungen att slå upp vilka som var Faluns vänorter, och tyvärr (?) fanns det inga utanför Europa.
 

GOTBound

Medlem
IMG_6628.jpeg

De små sakerna i livet som värmer i hjärtat, Hilton Kensington, London.
 
Toppen