Senaste nytt

Cyber Monday & Black Friday 2021 erbjudanden (relaterat till resande)

Fan att man har varit i Nordkorea och är bannd i 5 år

Vad menar du med bannad i 5 år?

Har du varit i DPRK så är du välkommen att åka till US&A precis när du vill.

Däremot så kan du aldrig söka ESTA igen, utan visum är det som gäller (gäller i 10 år)

Jag satt i samma sits, bara att söka B1/B2 visa via ambassaden för 10 års visum och så är det lugnt!

Sen att jag påbörja ansökan i början av 2020 och fick mitt nekat sedan på grund av travelban och troligen får mitt utfärdat först nu är en annan femma. Men har ju varit svårt att resa generellt senaste 2 åren ändå så rätt nöjd med att få ett 10 års visum från nu och inte från Februari 2020.

Sen kommer du kunna söka ESTA igen men det är några år du får leva med Visum istället för ESTA! Men rätt skönt med 10 år utan att behöva tänka på saken. Dock är väl nackdelen att man måste ta med gamla passet sedan med Visum när du är ute och reser till USA konstant.
 

Mr Planning

Medlem
@simon_says91

Vad jag har förstått det som är att man aldrig kan söka ESTA igen ifall man haft visum.
En av ESTA frågorna är ju dessutom, ifall man besökt "vissa länder", så måste man söka visum, så man ju är ju därmed tillbaka till visumet igen oavsett tiden det har gått. :rolleyes:

Hämtar man ut ett nytt visum när passet går ut, eller ska man alltså resa med ett utgånget pass tillsammans med det nya?
 

jolmic

Medlem
Jag satt i samma sits, bara att söka B1/B2 visa via ambassaden för 10 års visum och så är det lugnt!

Sen att jag påbörja ansökan i början av 2020 och fick mitt nekat sedan på grund av travelban och troligen får mitt utfärdat först nu är en annan femma. Men har ju varit svårt att resa generellt senaste 2 åren ändå så rätt nöjd med att få ett 10 års visum från nu och inte från Februari 2020.

Sen kommer du kunna söka ESTA igen men det är några år du får leva med Visum istället för ESTA! Men rätt skönt med 10 år utan att behöva tänka på saken. Dock är väl nackdelen att man måste ta med gamla passet sedan med Visum när du är ute och reser till USA konstant.
Tack!
Visste inte det. Jag trodde att det var körd att besöka landet i väst i 5 år.
 

Homer

Medlem
IHG

5X

Points - 2 days only
Yes! 5X points with no minimum stays required! Book by 30 November 2021 and stay by 31 December 2021 to earn 5X points instead of 3X. And if you’re already registered for 3X, you’re all set.

https://www.ihg.com/content/gb/en/d...-COM-_-EU-CYBERSALE2021-_-829606-_-HPH-PHASE3
https://www.ihg.com/content/gb/en/d...QE-_-REV-_-CyberSale2021-_-829606-_-Termslink
 

Sir Lemon

Medlem
Tycker spontant att det är lite ont om bra Black Friday erbjudanden relaterade till boende i Sverige? Bland annat Elite och Nordic Choice brukar ha black friday erbjudanden, men jag hittar inget i år.
Elite hade en kampanj för medlemmar med 40% rabatt på samtliga rum. Sista datum för bokning var 1/12.
 
Toppen