Senaste nytt

Curve betalkort

gneken

Medlem
Vet inte om det är nytt, men störigt är det.
Transaktioner som delkrediterats ser ut som att hela beloppet är krediterat.
Tex Coop.se som först debiterar lite extra för varor som ska vägas och sedan krediterar mellanskillnaden. Så plötsligt står det +1850kr i Curve, men på kortet är det krediterat 50 kr...
Varit så ett tag vad jag vet. Typ gymgrossisten gillar att göra refund på 0.01kr, och så funkar inte GBIT.
 

Berglund

Medlem
Vet inte om det är nytt, men störigt är det.
Transaktioner som delkrediterats ser ut som att hela beloppet är krediterat.
Ja, så har det tyvärr varit flera år. Och i och med delkrediteringen kan du heller inte flytta transaktionen med Go Back in Time. Därför får man försöka ha koll på vilka transaktioner som beter sig såhär och undvika att köra dem på Curvekortet.
 

Syversen

Medlem
Så i veckan som gick kom det kort i brevlådan som Curve enligt appen tyckte skulle vara framme senast 24/11. I övrigt ingen kommunikation om det nya kortet över huvud taget, man fick själv upptäcka att kortet inte längre fungerade (lagom till senaste SAS MC-kampanjhelgen...). När jag i appen insåg att mitt kort var utbytt hade jag stora problem att använda det nya kortet genom att använda kortuppgifterna i appen. Vid kontakt med supporten (som svarade inom några arbetstimmar) kunde de bara hitta en transaktion där det angivits fel utgångsdatum på kortet, men de andra femtioelva misslyckade försöken kunde inte förklaras. Innan det nya kortet dök upp kom ett nytt mail om att jag, liksom alla andra, skulle få ett nytt kort. I appen har nu uppgifter för ännu ett nytt kort dykt upp och det kort som anlände i veckan var alltså inaktiverat innan det ens landade i brevlådan. Om leveranstiden för det nyaste kortet är densamma som det kort som nyss dök upp dröjer det antagligen ca två veckor innan det kortet hittar hit och således blir det ca 1,5 månad utan ett fungerande fysiskt kort. Kommunikation om om ett av två kortbyten och ingen information om när korten faktiskt tas ur bruk. Inte helt imponerande.
 
  • Gilla
Reactions: hco

bstark

Medlem
Mitt dök nog upp 2-3 veckor efter att det skulle dyka upp enligt appen. Det gamla kunde jag använda ända tills jag manuellt aktiverade det nya i appen.
 

donski

Medlem
Idag började mitt Curve kort strular i att transaktioner nekas hos säljaren men ändå debiteras mot underliggande kortet. Väldigt oroväckande!

Någon som har råkat ut för detta?
 
Har råkat ut för samma sak med i dag. Galet irriterande då dom inte tog Amex där jag handlade. Hoppas verkligen dom transaktionerna går tillbaka i slutändan.
 
Toppen