Så i veckan som gick kom det kort i brevlådan som Curve enligt appen tyckte skulle vara framme senast 24/11. I övrigt ingen kommunikation om det nya kortet över huvud taget, man fick själv upptäcka att kortet inte längre fungerade (lagom till senaste SAS MC-kampanjhelgen...). När jag i appen insåg att mitt kort var utbytt hade jag stora problem att använda det nya kortet genom att använda kortuppgifterna i appen. Vid kontakt med supporten (som svarade inom några arbetstimmar) kunde de bara hitta en transaktion där det angivits fel utgångsdatum på kortet, men de andra femtioelva misslyckade försöken kunde inte förklaras. Innan det nya kortet dök upp kom ett nytt mail om att jag, liksom alla andra, skulle få ett nytt kort. I appen har nu uppgifter för ännu ett nytt kort dykt upp och det kort som anlände i veckan var alltså inaktiverat innan det ens landade i brevlådan. Om leveranstiden för det nyaste kortet är densamma som det kort som nyss dök upp dröjer det antagligen ca två veckor innan det kortet hittar hit och således blir det ca 1,5 månad utan ett fungerande fysiskt kort. Kommunikation om om ett av två kortbyten och ingen information om när korten faktiskt tas ur bruk. Inte helt imponerande.