Senaste nytt

Curve betalkort

Tonton

Medlem
RIP Curve och vi som har gratisvarianten ;)

Från mail som skickas ut nu.

Curve skrev:
CHANGES AHEAD
Hi Tonton,

Since starting Curve, we’ve rebelled against the impossible to give you more freedom and control over your money. That won’t change. But there is an economic storm brewing, and we’ve had to relook at how we price Curve. We’ve switched up our subscription tiers so we can deliver more of what matters to you in the future – faster payments, sharper insights, greater savings and ultimately, total control over your financial life.


What's changing?
Curve will still be free, but we’re introducing limits to the free Curve card:
  • Set 1 Smart Rule
  • Add up to 2 payment cards
  • Go Back in Time 3 times per month
Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card. You can still Go Back in Time for up to 30 days, and spend abroad fee-free up to £1000/month.

Som svar på detta så kommer de införa en ny "billig" tier, som man kan välja, ifall dessa funktioner än något man önskar

Curve skrev:
Introducing Curve X
Rather than removing the free tier, we’ve added a high-value, low-cost subscription tier called Curve X, priced at £4.99/month.
  • Add up to 5 payment cards
  • Go Back in Time up to 60 days
  • Go Back in Time as many times as you want
  • Spend without fees abroad up to £2000/month
 

jonten

Medlem
De erbjuder det lite billigare första året, men det är nog spiken i kistan. Det blir lite dyrt..
£1.99/month for a full year.
 
  • Gilla
Reactions: A87

mha321

Medlem
Inte speciellt förvånande tyvärr. Det är svångremmen åt för alla startups som lever på lånade pengar oberoende av bransch.

Hade det inte varit för legacy black vete fan, men det är skönt att slippa bestämma sig :)
 
Angående begränsningen av GBIT på gratisvarianten så tänkte jag signa upp för en betalvariant.
Men lite osäker på vilken. Nya ’X’ räcker egentligen för mig, men Black har ju 1% cashback.

Nu handlar jag såklart på Coop av naturliga skäl, och svenska Coop finns ju inte i listan på cashback retailers, men har läst nånstans för längesedan att det funkar där ändå (finns andra Coop på listan).

Nån som vet?
 
RIP Curve och vi som har gratisvarianten ;)

Från mail som skickas ut nu.



Som svar på detta så kommer de införa en ny "billig" tier, som man kan välja, ifall dessa funktioner än något man önskar

Så X är billigast, men erbjuder ändå 60 dagar GBIT? Medans Legacy Black erbjuder 30 dagar eller höjs det också?
 

M.K

Medlem
@Mattias Holmén Verkar så. Jag kommer inte byta från Legacy men klart Metal frestar med hela 120dagar Gbit. 1% cashback hos ytterligare tre handlare kompenserar delvis, men gratis är ändå godare.
 
Så X är billigast, men erbjuder ändå 60 dagar GBIT? Medans Legacy Black erbjuder 30 dagar eller höjs det också?

Svarar mig själv! :) 25678A87-E02C-40B5-BDD2-80805933C596.jpeg
 
Toppen