Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

BAS

Medlem
Skulle åkt till Prag i morgon, men nu verkar det som att tjeckerna stoppar svenskar från att komma in till landet :(

Ej avbokningsbart med Hilton / Norwegian. Precid för sent att utnyttja Hiltons 24 h avbokning,,, Får väl kolla med dem i alla fall.. Får se om man får något från färsäkringsbolaget (resa betald med Amex Platinum).
 

bachelor

Medlem
Skulle åkt till Prag i morgon, men nu verkar det som att tjeckerna stoppar svenskar från att komma in till landet :(

Ej avbokningsbart med Hilton / Norwegian. Precid för sent att utnyttja Hiltons 24 h avbokning,,, Får väl kolla med dem i alla fall.. Får se om man får något från färsäkringsbolaget (resa betald med Amex Platinum).

Surt. Men du skulle avbokat tidigare. Problemet nu är inte att resmålet man åker till blir blockat. Problemet är att resmålet blockar Sverige.
 

JochenS

Medlem
Från och med idag är det ingen servering på de kortare SAS-flighterna. På längre Europaturer finns cafésortimentet, ingen färskmat. Långlinjerna ska inte vara påverkade i övrigt.

Detta pga Corona och säkerligen ekonomin.

Utbudet ska ha ändrats i loungerna också.
Kändes mest som ekonomi eftersom man sprang runt med dryck och snacks precis lika mycket/lite som annars.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sullon

Medlem
Skulle åkt till Prag i morgon, men nu verkar det som att tjeckerna stoppar svenskar från att komma in till landet :(

Ej avbokningsbart med Hilton / Norwegian. Precid för sent att utnyttja Hiltons 24 h avbokning,,, Får väl kolla med dem i alla fall.. Får se om man får något från färsäkringsbolaget (resa betald med Amex Platinum).

Vart såg du det?
 

Maja

Medlem
Thailand och Bangkok känns för osäkert för tillfället. För mycket osäkerhet kring hur läget egentligen är etc.

Frågan är hur jag ska tänka kring Singapore? Och har två mellanlandningar på vägen ditt, via München och Zürich. Läget känns inte jättebra just nu så lutar mer och mer åt att jag får ta smällen och förlora vouchern, bokningskostnaden och kostnaden för vår revenuebiljett SIN-BKK.

Vill bara få lite input här ifrån innan jag fattar några beslut. Till slut blir man lite lätt förvirrad med alla tankar och bud från media som virvlar runt i en allt högre hastighet.
 

Tonton

Medlem
Skulle åkt till Prag i morgon, men nu verkar det som att tjeckerna stoppar svenskar från att komma in till landet :(

Ej avbokningsbart med Hilton / Norwegian. Precid för sent att utnyttja Hiltons 24 h avbokning,,, Får väl kolla med dem i alla fall.. Får se om man får något från färsäkringsbolaget (resa betald med Amex Platinum).

Vart såg du det?

Läste det först på www.expats.cz, men den sidan gick ner direkt efter att jag läste en relativt otydlig artikel där. Hittade dock seanre även Czechs ban travellers from 15 countries, including France, Germany, UK - AFP

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/tjeckien/reseinformation/ambassadens-reseinformation/
 
Toppen