Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Senator

Moderator
Jag bokade day 2 med Expert Medicals senast. Kostade £28 per person. Du kan ju beställa till hotellet, och hoppas det anländer i tid. Gör den det inte, så är det Expert Medicals problem.

EDIT: Läste om ditt inlägg @Senator. Med test på T5 avresedagen, menar du annat test än day 2? Menar du test för att destinationen du åker till från UK?

Jag menar mitt Dag 2 test..
 

igelkotten

Medlem
Jag menar mitt Dag 2 test..

Okej, förstår. Min approach är att boka absolut billigaste som är på brittiska regeringens lista - £28 är det billigaste jag funnit hittills.

Om någon hittat, och faktiskt lyckats boka, billigare så dela gärna med er (många sidor har billigare men är ”slutsålda” eller ökar priset på slutet).
 

trekker

Medlem
Okej, förstår. Min approach är att boka absolut billigaste som är på brittiska regeringens lista - £28 är det billigaste jag funnit hittills.

Om någon hittat, och faktiskt lyckats boka, billigare så dela gärna med er (många sidor har billigare men är ”slutsålda” eller ökar priset på slutet).
Planerar att göra samma, är ett godkänt test bokat och något går fel är det leverantörens fel.
 

igelkotten

Medlem
Jag använde denna sajt:
Preparing For Your COVID-19 Test | ExpressTest

International Arrival Day 2 & Day 8 Testing for Amber list

Priset då är £69 sen finns det lite vouchers. BA21 gav typ £3 rabatt.

Ganska enkelt att följa stegvis och nu bokat.

Har nog nämnt tidigare, men kan vara värt att kolla koder med Easyjet också. För några månader sedan gjorde jag test i centrala London, och skulle uppge BA-koden som jag visste skulle ge 20% rabatt. Hörde personen framför mig uppge Easyjet-kod som gav 33%, som jag då också använde mig av.

Kanske anses BA-kunder mer betalningsvilliga än Easyjet…
 

LarsCph

Medlem
Hur blir det med testning osv nu då?

Bra fråga, avvakta et par dagar för allt är klart tror jag. Men hoppas personligen att de tar bort chikanen på Peberholm ved Öresundsbron. Eftersom alla restriktioner bortfaller skulle jag gissa att även alla krav om test bortfaller. Någon testmöjlighet kommer kanske att finns kvar ved Kastrup Flygplats eftersom behov finns för att testa innan man reser. Vi för se…
 
Toppen