Senaste nytt

[Business] Stockholm-Singapore t/r 1410 GBP LH/Singapore Airlines

toer00

Medlem
Du kan ju översätta order "deal" i länken du själv postar och sen dra en slutsats om det är "standardpris" eller en "kampanj".

Att det postades för 10 dagar sedan och inte 10 år sedan borde också säga en hel del.
Snälla @palmen, skulle vara trevligt om du inte märker ord... "Deal" var länk-förfatarens ord, inget hindrar att detta pris kan ha funnits ett tag tidiagre...
Jag har inte sett att varken SQ eller LH har publicerat denna "Deal". Det skulle vara mycket trevligare om vi alla kunde låta bli denna typ av kommentarer!
(speciellt om man är moderator... ;-) )
 
Last edited:

palmen

Moderator
Snälla @palmen, skulle vara trevligt om du inte märker ord... "Deal" var länk-förfatarens ord, inget hindrar att detta pris kan ha funnits ett tag tidiagre...
Jag har inte sett att varken SQ eller LH har publicerat denna "Deal". Det skulle vara mycket trevligare om vi alla kunde låta bli denna typ av kommentarer!
(speciellt om man är moderator... ;-) )
Läs första posten om du är osäker på om detta är standard pris eller inte. Framgår väldigt tydligt där.
Det är inte ordmärkning, detta är en deal som framgår på alla ställen där det skrivs om priset. Att ingen skulle ha hittat ett standardpris på ARN-SIN på flera år som ligger på runt 20k säger sig självt att så inte är fallet.
Vill du veta mer om just denna deal föreslår jag att du läser fare basis, där framgår det precis vad som gäller också.
 

toer00

Medlem
Läs första posten om du är osäker på om detta är standard pris eller inte. Framgår väldigt tydligt där.
Det är inte ordmärkning, detta är en deal som framgår på alla ställen där det skrivs om priset. Att ingen skulle ha hittat ett standardpris på ARN-SIN på flera år som ligger på runt 20k säger sig självt att så inte är fallet.
Vill du veta mer om just denna deal föreslår jag att du läser fare basis, där framgår det precis vad som gäller också.

Jag vet allt detta... Men jag har väldigt svårt at förstå att du ger dig in en dissksuion som gått i vänskaplig anda hitills...
Om svaret alltid är "Läs Farebasis" dåblir det inte några dissksuioner, sedan kan man alltid disskutera på tidshorisonten..

Så det du som moderator vill förmelda till oss övriga är... disskutera/fråga aldrig, läs Farebasis sök på nätet.. Men vad är då vitsen med https://www.businessclass.com/ ? Jag trodde att det var här man kan disskutera med liksinnande mm ;-)
 

palmen

Moderator
Jag vet allt detta... Men jag har väldigt svårt at förstå att du ger dig in en dissksuion som gått i vänskaplig anda hitills...
Om svaret alltid är "Läs Farebasis" dåblir det inte några dissksuioner, sedan kan man alltid disskutera på tidshorisonten..

Så det du som moderator vill förmelda till oss övriga är... disskutera/fråga aldrig, läs Farebasis sök på nätet.. Men vad är då vitsen med https://www.businessclass.com/ ? Jag trodde att det var här man kan disskutera med liksinnande mm ;-)
Det står i första posten att det är en deal. Det står i länken du klistrade in att det är en deal. Den dök upp på flyertalk dagen innan den postades här i deras forum "Premium Fares Deal" (länken i första posten pekar på den tråden).

Ja det är en deal.
Nej det är inte ett standardpris.
Behöver det förtydligas mer?

Vill du diskutera detta vidare, skicka gärna ett PM så fortsätter vi diskussionen där så kan denna tråd få fortsätta att handla om denna deal.
 

toer00

Medlem
Deal or No Deal det är frågan...ett dj..a bra pris till SIN i alla fall :)...
Det står i första posten att det är en deal. Det står i länken du klistrade in att det är en deal. Den dök upp på flyertalk dagen innan den postades här i deras forum "Premium Fares Deal" (länken i första posten pekar på den tråden).

Ja det är en deal.
Nej det är inte ett standardpris.
Behöver det förtydligas mer?

Vill du diskutera detta vidare, skicka gärna ett PM så fortsätter vi diskussionen där så kan denna tråd få fortsätta att handla om denna deal.
 

toer00

Medlem
Var lite sen på hanen, 4 st P-platser i går på mitt utresedatum är idag bara 1 st... :eek:

Så öppen för lite kloka råd här.
I sann nutida anda så väljer jag att boka via Lufthansas hemsida.

Kruxet är att det på utresan som sagt, nu bara finns 1 st P-klass på utresan (vi är 2 som reser), ARN - FRA - SIN.
Dock finns 4 st i Z-klass. Hemresan SIN - FRA - ARN däremot där finns det 4 st I P-Klass.

Så frågan är nu, om det är oklokt att dela upp oss på två bokningar för att spara några tusenlappar eller om jag skall gå till en resebyrå (chattfilghts...? ;-) ) istället som kan boka oss manuellt i en genensam PNR fast med olika bokningsklasser, 1 st P/P OCH 1 st Z/P ? Eller går det att få in detta på samma PNR på lufthansa.com ?
Ringa.. men då åker man väl på serviceavgifter?
 

toer00

Medlem
Så då var det klart då…
Mitten av Oktober och 10 dagar, bokade via lufthansa.com. Blev en del strul i betalsteget som gjorde att den sista P-klass platsen försvann under ett tag, men den kom tillbaka efter ett par timmar…puh…Jag tog chansen och delade upp oss på 2 st bokningar 1 st P/P och 1 st Z/P.
Intressant att se hur hårt LH styr detta genom ”married segment”.

I Torsdags när jag kollade så fanns det fortfarande 4 st platser i P-klass men i fredags så fanns det bara 1 st. Tror inte någon anan hade bokat jus våra datum från Stockholm då det fortfarande var P 9 från ARN till FRA med em flighten och P 9 fr. FRA till SIN med A380 och ingen seatead på em flighten ARN-FRA innan oss.

Så vill man åka med SQ’s A380 fr. FRA nu, så är man hänvisad till att åka fr. ARN med morgonflighten istället för med den som som skulle passa bäst rent tidsmässigt…alt. gå upp till Z-klass (fortfarande ett bra pris) Även SQ’s 777:a 12:30 fr FRA är öppen i både P och Z.

Retur fr. SIN fick bli 10:55 på fm. Bra anslutning i FRA, bara 1 timmer 20 minuter i väntetid.
De ser det ut att vara dåligt med både P och Z via MUC och ZRH (mitten av Oktober) men finns vissa avgångar fr. FRA, så ni som funderar på att åka i höst, vänta inte allt för länge! :)
 
Toppen