Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

squeezen

Medlem
Alltså denna kampanj kan var det klantigaste jag har sätt. Nu är priserna helt annorlunda från ARN. Ingen BKK för 15.799kr längre. Jag vet att inflationen är hög, men en viss ordning måste det vara :eek: CPT känns som den har ökat minst 50%:

Business

Visa bifogad bild 124716

First

Visa bifogad bild 124717
Men va f-n det där är ju riktigt fult! Dessutom många ställen som inte ens nämns längre, redan slut kanske?
 

squeezen

Medlem
Men va f-n det där är ju riktigt fult! Dessutom många ställen som inte ens nämns längre, redan slut kanske?
@Senator
Jämförde mitt mail mot webbsidan nu…. (CPH som start i mina preferenser).

Alltså billigare nu (avser BKK) på landingpage efter man klickat länken
32DF1A1C-821B-4311-82A9-EEF7F4FFD3CE.png
61D99A99-E5CE-439B-913B-5FA6210E20AE.jpeg
 

Senator

Moderator
Men va f-n det där är ju riktigt fult! Dessutom många ställen som inte ens nämns längre, redan slut kanske?

Jag är alldeles för dåligt insatt i vad som räknas som falsk marknadsföring och vad som krävs i ett fall i marknadsdomstolen men detta är väldigt oproffsigt anser jag.
 

Senator

Moderator
Det är en helt värdelös kampanj. Jag har hittat så mycket konstigt med denna kampanj. Jag skall kolla lite med de lokala om jag summera allt som kan skickas vidare centralt.

Jag har en Swiss First med fyra platser till JNB i maj som ligger för betalning hos AMEX. Annars gav jag upp. Det blev Finnair till Dubai.
 

011430121

Medlem
Det är en helt värdelös kampanj. Jag har hittat så mycket konstigt med denna kampanj. Jag skall kolla lite med de lokala om jag summera allt som kan skickas vidare centralt.

Jag har en Swiss First med fyra platser till JNB i maj som ligger för betalning hos AMEX. Annars gav jag upp. Det blev Finnair till Dubai.
Ja @Senator, jag har vid några tillfällen hängt på tidigare liknande kampanjer och har varit nöjd när man har sett bästa pris vid sökningen.

Vi är tre BC medlemmar som var kittlad av att komma väg på kampanjer till BKK F, men hittade inte en endaste plats.
Jag undrar vad marknadsföringslagen säger, som sagt var jag undrar, men vad säger de som kan lagen bättre än jag
 

Senator

Moderator
Ja @Senator, jag har vid några tillfällen hängt på tidigare liknande kampanjer och har varit nöjd när man har sett bästa pris vid sökningen.

Vi är tre BC medlemmar som var kittlad av att komma väg på kampanjer till BKK F, men hittade inte en endaste plats.
Jag undrar vad marknadsföringslagen säger, som sagt var jag undrar, men vad säger de som kan lagen bättre än jag

Det är en sak. Men sen publicera destinationer som det inte ens går att resa till är en annan sak Inte för att tala om alla Married Segments, inte på egna flighter men på tredjepart.

Jag har en lista på ca 10 punkter som jag tänker skicka iväg.
 

plover

Medlem
God fortsättning, och kan tyvärr bara instämma - LH har alltid stått för kvalitet, covid eller inte, men har Senator några kontakter högre upp så är vi många här på forumet som är minst sagt förvånade och besvikna. Bara det faktum att biljettmotorn var spärrad från ARN under första veckan borde räcka till räfst och rättarting.
 
Toppen