Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

agehall

Medlem
Nä, det jag säger är att ni tre (ja, ni är oftast tre) skulle kunna skriva färre kommentarer. Postare nummer ett skulle kunna sluta kommentera exakt allt. Postare två skulle kunna sluta vara besserwisser gällande exakt allt och låta någon annan sköta rättandet ibland. Och postare tre skulle kunna sluta hålla med postare två varenda gång. Blir mindre friktion då.
Om du tycker att vi kommenterar för mycket, så är det fritt fram för dig att ignorera oss och därmed slippa se våra inlägg. Jag förstår att det är jobbigt att ha fel ibland, men tyvärr kan jag inte göra något åt när folk har fel i sak och inte inser det - jag kan bara påpeka sakfelet.
 

Vaniljvodka

Medlem
Om du tycker att vi kommenterar för mycket, så är det fritt fram för dig att ignorera oss och därmed slippa se våra inlägg. Jag förstår att det är jobbigt att ha fel ibland, men tyvärr kan jag inte göra något åt när folk har fel i sak och inte inser det - jag kan bara påpeka sakfelet.

1. Blir inte tråden rätt konstig ifall man inte ser allas kommentarer?

2. Kan du då inte tänka att någon annan också lär upptäcka detta fel och kan korrigera det? Vad är poängen med att vara så otroligt aktiv i ett forum?
 
Alla skriver vi fel ibland, även jag gör det ibland. Det är bara att ta smällen när någon kommer på en och erkänna sitt misstag samt göra det bättre bästa gång. Fixar man inte det så ska man nog seriöst överväga om man alls ska skriva inlägg.
Erkänna sina fel som när man använder termen extrapoäng felaktigt menar du? Känns som ett betydligt större fel än tex CPH som blir CHP.
 

Dr. Miles

Expert
Erkänna sina fel som när man använder termen extrapoäng felaktigt menar du? Känns som ett betydligt större fel än tex CPH som blir CHP.
Då köp en biljett till/från Circle Hot Springs när du ska flyga till/från Köpenhamn om du anser att det inte är så stort fel mellan CPH och CHP.

Jag gör också massor av fel, men då tar jag smällen. Men vissa verkar det inte tåla att inse att själv har gjort ett fel.
 
Då köp biljett till/från Circle Hot Springs när du ska flyga till/från Köpenhamn om du anser att det inte är så stor fel mellan CPH och CHP.
Jag menar att man fattar vad som menas, eller i detta fall då ett Z blev ett Y i en tråd som handlar om Z. Att använda en felaktig terminologi när man försöker förklara något är ju då betydligt allvarligare då det inte är uppenbart fel.
 

Dr. Miles

Expert
Jag menar att man fattar vad som menas, eller i detta fall då ett Z blev ett Y i en tråd som handlar om Z. Att använda en felaktig terminologi när man försöker förklara något är ju då betydligt allvarligare då det inte är uppenbart fel.
Nej, med denna Alitalia mistake fare kunde man boka nästan valfri flygbolags flygningar som hade avtal med Alitalia.
Hur kan man då veta att en person menade Alitalia när den personen skrev AY. Det kunde ha varit Finnair.

För din information, det finns personer som blev sina bokningar biljetterade av andra bolag (t ex KLM) än Alitalia för denna fare.
Så igen, hålla oss till regel nummer ett.
"Skriver man fel, räkna med att bli rättad av någon"
 
Toppen