Senaste nytt

British Airways The First Wing - Har jag tillgång när jag flyger från terminal 3?

SvartMjolk

Medlem
Som British Airways Gold har jag tillgång till The First Wing på Heathrow. Jag flyger inom kort från Heathrow hem till Göteborg från terminal 3. Har jag ändå tillgång till The First Wing?

Om ja, är det värt besväret? Jag har förstått att det är buss som gäller från terminal 5 till terminal 3.
 

SvartMjolk

Medlem
Oavsett så är det ju inte värt besväret med extra security plus tidsförlusten. Jag hade satsat på den mycket trevliga Cathay Loungen eller Qantas och sedan gått på planet istället för att loungehoppa.
Just, det innebär security också. Då håller jag med.

Ja loungerna på trean är trevliga. :)
 

palmen

Moderator
Du blir inte insläppt utifrån i fel terminal, så om du flyger från T3 kommer du inte kunna gå in i T5.

Du kan däremot i teorin gå in genom T3 och sen göra transfer till T5, men det kommer då klagas i säkerhetskontrollen. Denna manöver och att ta sig tillbaka kommer ta över 1h så inte värt det. Loungerna i T3 är så mycket bättre än i T5 som One World Emerald.
 

LarsCph

Medlem
men de har faktiskt fräschat upp First delen i BA loungen inte varit i business delen

BA Business delen är ganska dålig tycker jag jämfört med T3. Inredningen är absolut inte fräschat upp. Många besökande och svårt att hitta plats om man är 2-3 stycken som ska sitta. Dåligt med el-uttag / laddningsmöjligheter. Maten är vanligtvis OK tycker jag.
 
Toppen