Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

palmen

Moderator
Precis boardat dagens BA flight och crew verkar vara på sitt bästa humör. Fick nyss genomgången hur nödutgången fungerar, blev hälsad på med namn och välkomnad tillbaka ombord.
Sen händer något jag aldrig varit med om, blir erbjuden något att dricka så fort vi startat (i economy), aldrig varit med om det förutom på longhaul First att de tar en drickabeställning under boardingen. Får se hur lång tid det tar att få in min dryck efter vi startat.
Kan meddela att en mugg med vatten och ett glas med diverse saker för att göra te fanns på min plats vid 08:13, dvs 8 minuter efter takeoff.

Lugn och skön flygning, crew kom och delade ut lite extra saker sen under flighten också. Vilken skillnad jämfört med många andra flygbolag.
20230407_081329.jpg
 

Ricci

Medlem
Även om det var exceptionellt bra sådan spar jag den, kan ju inte bränna på första resan. Lite som att inte kunna ge 6.0 till första åkare i konståkning, det kan ju alltid bli bättre...
Hehe, jag väntar fortfarande på att ge min första Ticket. Mina krav höjs också med åren :)
 

palmen

Moderator
Ursäkta okunskapen men vad är det och vad innebär den för mottagaren? :rolleyes:
Som Gold på BA kan man ge en golden ticket en gång per år till någon som jobbar för British Airways, behöver inte vara flygande personal.

Exakt vad det ger vet jag inte, men vad jag läst var att det var mer betydelsefullt för typ 10 år sedan än vad det är nu.
 

intuition

Medlem
Ursäkta okunskapen men vad är det och vad innebär den för mottagaren? :rolleyes:
Det var iaf berättats på Flyertalk att mottagaren blir formellt inbjuden att "träffa chefen" och får någon sorts uppvaktning.
BA-forumet där har ju (eller har haft) ett antal medlemmar som är aktiv flygpersonal. Jag läste tex att någon berättade att det var fantastiskt roligt att få "golden ticket" men att uppvaktningen var mindre rolig (och behövde göras på ledig, obetald tid)
 
Toppen