Senaste nytt

Boka resor som inte syns på sj.se, möjligt?

Hvergang

Medlem
Hej!

Som boende i södra Sverige blir det ganska ofta att man får byta tåg i Stockholm vilket kan ställa till lite problem i bokningsprocessen.

För att ta ett exempel så kan man ankomma med nattåget till Stockholm och om den första avgången vidare som uppfyller sj's MCT är dyr så blir även en genomgående biljett dyr. Ankommer jag på morgonen skulle jag dessutom oftast vilja dra nytta av hotellfrukosten innan jag åker vidare.

Finns det något sätt att boka sådana här biljetter så att de dessutom blir resplusbiljetter? Kan de hjälpa till om man ringer in?
 
Om det åtminstone inkluderar fler aktörer än SJ har jag hittat fler alternativ på https://resrobot.se/, där kan du köpa Resplus-biljetter. Sidan kommer från Samtrafiken vilket alltså är grunden i Resplus.

Om det bara är två SJ-resor vet jag inte om du lyckas pussla ihop en avgång på detta sätt, hittar inget konkret exempel när jag testade att söka lite snabbt iaf.
 

Gnopps

Medlem
Tryck på Filtrera så kommer ett val där man kan specificera bytestid. Fungerar det med den?

1710491273246.png
 

Hvergang

Medlem
Om det åtminstone inkluderar fler aktörer än SJ har jag hittat fler alternativ på https://resrobot.se/, där kan du köpa Resplus-biljetter. Sidan kommer från Samtrafiken vilket alltså är grunden i Resplus.

Om det bara är två SJ-resor vet jag inte om du lyckas pussla ihop en avgång på detta sätt, hittar inget konkret exempel när jag testade att söka lite snabbt iaf.

Precis som du säger så hjälpte den tyvärr inte när det kommer till två SJ-tåg.

Tryck på Filtrera så kommer ett val där man kan specificera bytestid. Fungerar det med den?

Visa bifogad bild 151305

Den var bra, men tyvärr kunde man inte välja mer än 60 minuter så för just ett nattåg där man hoppas kunna sova kvar lite i vagnen, äta frukost på Scandic och sedan passa på att ta en promenad när man ändå är i Stockholm hjälper det inte så mycket. Inget ändrades heller i webbadressen, så jag hittade inget sätt att försöka ändra exempelvis 60 till 180.
 
Kan man boka om en pågående och ombokningsbar resa? Ett alternativ är ju i sådana fall att boka som vanligt, men vid ankomst till Stockholm gå förbi loungen och boka om nästa tåg till ett senare för att hinna promenera runt i Stockholm.
 

Hachans

Medlem
Kan man boka om en pågående och ombokningsbar resa? Ett alternativ är ju i sådana fall att boka som vanligt, men vid ankomst till Stockholm gå förbi loungen och boka om nästa tåg till ett senare för att hinna promenera runt i Stockholm.

Ja, men det är rätt risky eftersom många tåg är knökfulla numera! Framförallt om det rör x2000.
 
Toppen