Senaste nytt

Boka Economy Plus seat på United Economy

Nilann

Medlem
@Tamas och @Nilann hur lyckades ni?

Jag har en poängresa ORD-MIA men jag lyckas inte. HUACA?

Do you have a MileagePlus number with us?

Sorry I mean unless you have registered to a status match with United and was approved, only by then that you can get the benefits of your SAS status.

So you booked a flight with SAS correct? As I try to open the ticket, it was booked via Interline or 3rd party agency. Much as I would like to assist, I suggest you contact SAS to try and ask for assistance with your concern.

Sorry I can't be of any help since the flight is with SAS and I don't have the means to pull out the ticket via our system. Or the reservations desk at that for they handle bookings.
Jag gjorde precis som Tamas och det fungerade direkt med chatten. Jag skrev att jag är Star Alliance Liifetime Gold, men om det hade någon betydelse vet jag inte.
 
Forumet med all dess expertis levererar åter igen! Jag testade detta trick idag på en awardresa nu på fredag ARN-CHC där sista benet SFO-CHC är med United i Economy (bokningsklass X). Agenten jag chattade med kunde placera oss på platser som är taggade med "preferred seating" med dock ej i Economy Plus. Detta innebar en besparing på 83 USD vilket jag ändå uppskattar. Frågade specifikt om Exit Row/Economy Plus, men agenten hade endast auktoritet att stryka avgiften på det som kallas "prefered seats". Hon uttryckte sig också som att hon gjorde detta som en "one-time exemption". Tog femton minuter i chatten inräknat väntetid.
Kan tillägga att jag tidigare under dagen hade prövat samma manöver med SAS kundtjänst, men de har uppenbarligen inte rätt att stryka Uniteds avgift.

Ska testa igen på vår hemresa i mitten på mars på SFO-FRA. Återkommer efter det.
 
Update inför hemresan. Chattade idag med en annan agent för att få seating på förhand på flygning SFO-FRA. Önskade plats så långt fram som möjligt, fönster och mittplats. Fick två platser i Economy Plus utan att fråga om det. Besparing på 4100kr således. Tack för det!
Dock visst strul att se bekräftelse på det i Uniteds app, syns ej när jag själv ska försöka välja säten utan endast på summeringen över resan.
 

Tamas

Medlem
Update inför hemresan. Chattade idag med en annan agent för att få seating på förhand på flygning SFO-FRA. Önskade plats så långt fram som möjligt, fönster och mittplats. Fick två platser i Economy Plus utan att fråga om det. Besparing på 4100kr således. Tack för det!
Dock visst strul att se bekräftelse på det i Uniteds app, syns ej när jag själv ska försöka välja säten utan endast på summeringen över resan.
Fick du 'blå' platser eller bara preferred?
 
Toppen