Senaste nytt

Boarding pass ej tillgängsligt i app

Resetokig

Medlem
Vad händer? Aldrig varit med om detta tidigare. Det underlättar en hel del att slippa utskrifter...
 

Attachments

  • 20191122_161450.jpg
    20191122_161450.jpg
    113,4 KB · Visningar: 178
Först och främst, du känner väl till detta:
"App check-in is not available for flights from: Cagliari, Chambery, Florence, Gazipasa, Split, Dubrovnik, Ibiza, Lanzarote, Napoli, Olbia, Pisa, Pula, Split, Tenerife. For these flights you need to check in at the airport."
Online check-in – Avoid the queues at the airport | SAS

Om ditt resmål inte är en av de listade ovan, så händer detta då och då av mystiska orsaker. Grejer du kan testa: fyll i passuppgifter på SAS hemsida (om möjligt) och vänta till 22 timmar innan avgång om du försökte checka in tidigare. Annars är det bara att gilla läget.
 

Resetokig

Medlem
Först och främst, du känner väl till detta:
"App check-in is not available for flights from: Cagliari, Chambery, Florence, Gazipasa, Split, Dubrovnik, Ibiza, Lanzarote, Napoli, Olbia, Pisa, Pula, Split, Tenerife. For these flights you need to check in at the airport."
Online check-in – Avoid the queues at the airport | SAS

Om ditt resmål inte är en av de listade ovan, så händer detta då och då av mystiska orsaker. Grejer du kan testa: fyll i passuppgifter på SAS hemsida (om möjligt) och vänta till 22 timmar innan avgång om du försökte checka in tidigare. Annars är det bara att gilla läget.
Resan utgår från ARN och passen registrerades förra veckan. Verkar ha haft otur! Tack för hjälpen.
 

B79

Medlem
Reser du till USA?

Boardingkortet brukar inte vara tillgängligt i appen om man reser till USA.
Jag tror anledningen är att man behöver svara på några frågor vid check-in på fygplatsen, och man får en stämpel på boardingkortet när man har svarat. Så det behöver vara ett utskivet boardingkort.
 

Resetokig

Medlem
Reser du till USA?

Boardingkortet brukar inte vara tillgängligt i appen om man reser till USA.
Jag tror anledningen är att man behöver svara på några frågor vid check-in på fygplatsen, och man får en stämpel på boardingkortet när man har svarat. Så det behöver vara ett utskivet boardingkort.
Stämmer bra. Det du skriver låter vettigt. Reste dit i våras också och har för mig att det gick utan problem i appen.
 
Toppen