Senaste nytt

Betald statusmatch till Flying Blue

ARN01

Medlem
Skulle ju varit bra med tanke på att jag har en del Deltaflyg närmaste... men inte oväntat när de ändå kommer med om några månader.
 

Hachans

Medlem
Vi kan nog förvänta oss ett mycket bättre erbjudande i takt med att September närmar sig.

Man ska aldrig säga aldrig. Men jag kan nästan garantera dig att det inte kommer någon statusmatch från andra Skyteammedlemmar som tillåter matchning till SAS. Det förekommer knappt att bolag försöker sno kunde från varandra inom samma allians. Det skulle ju motverka syftet med alliansen. Den kampanjen som Flying Blue kör nu har de kört ett tag och innan exakt datum för SAS byte av alliansen kom så kunde man även matcha från SAS vilket man kan se på denna skärmdump från Wayback Machine från 3:e mars (Singapore har ersatt SAS i listan):

1715086497402.png



Någon star Alliance matching kommer möjligen men jag hade inte tagit det för givet heller, och Finnair har redan spelat sina kort vilket säkerligen också följs med intresse av konkurrenterna i *A, för matchar inte Finnair bättre så är det inte säkert att någon annan kommer göra det heller. Jag tror det kan finnas en viss övertro hos SAS guldkortskunder vilken betydelse de har för andra bolag.
 

mha321

Medlem
Någon star Alliance matching kommer möjligen men jag hade inte tagit det för givet heller,
Lufthansa har ju redan gått ut publikt och sagt att det kommer en, väl? Frågan är om det även kommer från andra *A...

I övrigt håller jag helt med, matchning inom allianser hör till ovanliga undantagsfall.
 

Hachans

Medlem
Lufthansa har ju redan gått ut publikt och sagt att det kommer en, väl? Frågan är om det även kommer från andra *A...

I övrigt håller jag helt med, matchning inom allianser hör till ovanliga undantagsfall.

De har sagts att de arbetar på något. Men inget mer än så. Alla tankar kring vilken nivå som matchas till vad är meningslösa tills de berättar själva.

Jag tror de flesta nog hade hoppats att Finnair skulle matcha till Platinum men det gjorde de inte. Och om inte det matchar högre är det inte säkert att konkurrenterna gör det heller.
 

Mikeswede

Medlem
Jag hade höga förhoppningar på LH men fick följande scar på om dom planerade något.

"
We are delighted to know that you wish to use Miles & More as your preferred Frequent Flyer programme in the future. We appreciate your trust. It is fully understandable that you would like to continue enjoying a certain status level and the associated privileges when you change to another loyalty programme.



Unfortunately, currently we do not offer status match or possibility of transferring miles from another Frequent Flyer programme to Miles & More.



If there are any developments in this context within Miles & More; you will be informed via our website www.miles-and-more.com or other Miles & More news channels.



We look forward to see you on board."
 
Toppen