Senaste nytt

Beste hotel for point i Göteborg (Platinum)?

melisen

Ny medlem
Hej. Jeg tager min mor med til et visit i Göteborg by med en nat overnatning og tænker hvad er det beste valuta for mine point der.

Jeg har mange point, så det er ikke grænsen. Men det skal heller ikke være det dyreste bare fordi… men hvad er den beste “deal” for point-pris vs placering, værelser, chance for uppgradering, mat (clarion collection vs matrabat).
 

taxvalp

Medlem
Jag skulle ha valt Clarion Post eller Avalon. Stor chans till uppgradering (om du är Platinum) framför allt på Post. Sedan beror det förstås på vad ni ska göra och vad som ligger praktiskt till för er, även om Göteborg inte riktigt är som Tokyo i storlek.
 

intuition

Medlem
Jag skulle inte valt Comfort. Ja, kostar inte så mycket poäng, men det är ändå inte prisvärt i mitt tycke. Det var underbemannat vid mitt senaste (sista) besök i höstas.
Hotell Odin kostar bara lite poäng mer och ger mer värde. Det är ett "collection" (dvs med kvällsmat).

Håller med om Avalon eller Post som är bra hotell, men de är rätt dyra i poäng. Liten varning för Post om vi pratar uppgradering - ett tag duggade rapporterna tätt här på BC om att inte ens platinum fick en-stegs-uppgradering. Det verkar bättre nu, fick själv (en mindre) uppgradering vid senaste besöket.

Har någon bott på på Draken? Jag tycker det verkar intressant och läget är kanon, nära Linnégatan, Långgatorna, Pustervik osv.
 

FilipJ

Medlem
Comfort är billigt, men inga förmåner gäller och det finns inga fina rum att bli uppgraderad till. Dessutom ganska dåligt och städat och stökigt.
 

mha321

Medlem
Jag skulle inte valt Comfort. Ja, kostar inte så mycket poäng, men det är ändå inte prisvärt i mitt tycke. Det var underbemannat vid mitt senaste (sista) besök i höstas.
Hotell Odin kostar bara lite poäng mer och ger mer värde. Det är ett "collection" (dvs med kvällsmat).

Håller med om Avalon eller Post som är bra hotell, men de är rätt dyra i poäng. Liten varning för Post om vi pratar uppgradering - ett tag duggade rapporterna tätt här på BC om att inte ens platinum fick en-stegs-uppgradering. Det verkar bättre nu, fick själv (en mindre) uppgradering vid senaste besöket.

Har någon bott på på Draken? Jag tycker det verkar intressant och läget är kanon, nära Linnégatan, Långgatorna, Pustervik osv.
Tyckte inte alls draken var prisvärt. Läget är beroende på vart man ska bra. Hotellet i bästa fall medelmåttigt. Mycket fokus på lobby, bar och restaurang men dålig fokus på rummen i det man gjort tycker jag. Dåligt planerade rum, slarvig service, dålig ljudisolering från korridor/hiss.
 

guwonder

Medlem
I have been doing one-night stays at the Clarion Post on and off for now over 10 years — crazy, can’t believe it myself since it doesn’t feel that long ago when the hotel had just opened. The hotel started off by being great with upgrading me, but then they became more variable with upgrades over the years. Not terrible with the upgrades, just inconsistent and it seems to depend a bit too much on who is working the front desk when I am checking in. I still have the Clarion Post as my preferred Gothenburg hotel, but that’s now primarily because I still get a good deal for it and find its location extremely convenient for getting into and out of the city and for getting around it. Avalon has been ok with me too, but I just don’t use it as much and haven’t been back to it since 2020. Draken I didn’t like, but maybe my one stay shouldn’t be the measure of it — especially since the chaotic breakfast soured me in conjunction with the extra walk for me when I used the hotel.
 
Toppen