Senaste nytt

Bagage som snurrar på bandet

KNA

Medlem
På Kastrup snurrar massa övergivna väskor på banden just nu och hindrar nya väskor att komma ut , var kommer alla väskor från ? Var massa väskor uppradade längs väggar och runt banden med ...
 

ulagun

Medlem
Du skriver "just nu".
Vill ändra det till "nästan alltid" när det gäller Kastrup.
Min teori är att det är passagerare som förgäves väntat timtal på sitt baggage , gett upp och lämnat. Efter ytterligare antal timmar kommer väskan på bandet och ingen bryr sig.
 
  • Gilla
Reactions: hco

plover

Medlem
Banden töms ju regelbundet och läggs på förvaring efter ett tag, lite olika beroende på flygplats. Har sett stora högar i Afrika och Asien… Arlanda brukar städas regelbundet och då tror jag de hamnar på Lost and found eller körs ut.
 

henrik l

Medlem
Fortfarande:eek: Vad det beror på vet jag inte, men när jag passerade den 3/7 var det kaos. Flög PMO-FRA-CPH med Lufthansa, Väntade mer än 2 h på väskan, eftersom skyltningen indikerade att den var på väg. Efter köande till Menzies fick jag veta att den skulle komma med nästa plan och eftersom jag inte kunde ta mig hem till Skövde, åkte jag till byn och tog en pilsner. Detta var f.ö. då som den tragiska skjutningen på Fields inträffade. Sedan tog jag mig tillbaka och plockade upp min väska, kom till Malmö där regnet vräkte ner, men det var en kort promenad till Kramer.

Som @ulagun var inne på misstänker jag också att det som i mitt fall ofta handlar om bagage som inte kommer med vid mellanlandningar.
 

Hachans

Medlem
Det var någon som länkade en artikel om just detta för ett tag sen. Det är mycket efterlevererade väskor som kommer från andra flygplatser runt om i Europa där de haft eller har problem av olika slag i bagagehanteringen. Så hinner ju inte Kastrup heller med att tömma så blir banden sådär fulla.
 

Mr Basic

Medlem
Ibland blir det bara fel. När jag ankom (med BA direkt från ARN) till LHR i april så väntade jag i ca 30 min utan att min väska kom. Slog en lov bort mot de andra banden och såg då 10-20 väskor uppställda vid sidan av ett annat band och där stod min väska. Gick tillbaka och informerade övriga väntande. Kändes skönt att få med mig väskan men bannade mig själv att jag glömt packa ned AirTag….
 

Kris

Medlem
Aktuell status. Vagnar och högar med bagage i östra delen.

Behöver man byta upp sig till en fräsigare barnvagn kan man säkert hitta en bra deal här..

20220730_095745.jpg


20220730_095510.jpg
 

Kris

Medlem
Landade 13/7 från AGP på CPH, vårt band var helt belamrat med väskor från ett annat plan som bara snurrade runt, hade nog tagit cirka 24h att skjuta ut vårt plans bagage. Jag och 2 danskar gjorde slag i sak och rensade hela bandet :)
Var i liknande situation vid ankomst idag. Ett problem är att bagaget ligger semi-glest på bandet, vilket resulterar att det inte skjuts ut nytt bagage. Således deadlock. Kavlade upp ärmarna och packade bagaget på bandet så att nytt successivt kunde komma ut. Folk runtomkring kikade med skepsis... *ridå*
 

intuition

Medlem
Landade 13/7 från AGP på CPH, vårt band var helt belamrat med väskor från ett annat plan som bara snurrade runt, hade nog tagit cirka 24h att skjuta ut vårt plans bagage. Jag och 2 danskar gjorde slag i sak och rensade hela bandet :)
Tror att SAS ground handling på Kastrup blir tvugna att ta några veckors fackmöte för att diskutera detta intrång av oorganiserad personal!
 
Toppen