Senaste nytt

Bästa VPN tjänst 2022?

ekf

Medlem
Jag kör med Integrity VPN, tycker att den fungerar bra. Tyvärr går det ju inte att köpa tjänsten separat, men jag kör Bahnhof som ISP och har tecknat det via abonnemanget där...
 

eddo

Medlem
Jag kör NordVPN sedan drygt 2 år. Nyss förlängt med drygt 2 år till för ca 800 kr. Har iofs inte gjort någon noggrann jämförelse så kanske finns bättre alternativ (och garanterat finns det folk med bättre koll än mig), men Nord uppfyller iaf mina krav på ett bra sätt så jag är nöjd med den.
 

Ping

Medlem
Köp absolut inte NordVPN.

Fungerade bra i början, men efter ett par månader, nästan varje uppdatering FUBAR internet anslutningen och enda lösningen är att avinstallera och installera om.
Deras app fungerar inte med "only connect program", den forcar DNS routing.
ETC kan man inte boka biljett på Lufthansa om man är ansluten mot deras VPN, flera spel från EA fungera inte så länge man är ansluten. Har felanmält problemet över 8månader sedan fortfarande ingen lösning. Har pratat med support 2 gånger varje gång får man vara deras testperson och göra 15 olika tester utan att de löser problemet.

Ångrar DJUPT att jag köpte deras tjänst. Nästa gång testar jag definitivt någon annan tjänst.
 
Mullvad är tveklöst de som har givit mest seriöst intryck. De är den aktör jag har störst förtroende för som teknisk lösning och tillit mot personerna bakom tjänsten.

Ska man bara komma runt geografiska begränsningar kanske sådant inte spelar så stor roll. Mullvad kommer säkert fungera galant där också, men min erfarenhet är mer begränsad.

Vill man använda VPN men inte betala för sig är Cloudflares den enda gratis-aktörer jag skulle rekommendera, 1.1.1.1 — The free app that makes your Internet faster. Den kommer fungera ypperligt, men möjliggör inte att byta land så är det målet fungerar det inte.
 
Toppen