Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Voyageur

Medlem
Ajdå, checka nyss in på morgondagens SK901 och insåg att jag valt fel säte, 3A, då den på A340:n ligger utåt. Rätt fullt i kabinen så valet stod mellan minikabinen i business längst bak med 2 rader eller 8A, sista raden i vanliga business kabinen. Fick bli 8A. Rätt val? Sover nog inte så mycket men gillar inte tanken av att ha stolen ut mot gången
 
Ajdå, checka nyss in på morgondagens SK901 och insåg att jag valt fel säte, 3A, då den på A340:n ligger utåt. Rätt fullt i kabinen så valet stod mellan minikabinen i business längst bak med 2 rader eller 8A, sista raden i vanliga business kabinen. Fick bli 8A. Rätt val? Sover nog inte så mycket men gillar inte tanken av att ha stolen ut mot gången
Yes, bra val. Suttit där själv och var nöjd.
 

Resetokig

Medlem
Har lusläst varenda post i denna tråd, men jag hittar inte riktigt rätt. Vi är två pers som ska åka business long haul för första gången. Vi åker ARN-EWR och skulle vilja ha en fönsterplats. Mitten rad 1 och 2 är uppbokade så då har vi rad 3-8 kvar. Är jämna radnummer att föredra då avskärmningen hamnar mot fönstret och höger sida (H) då vi flyger västerut för att slippa jobbig sol? Är 4F och 4H ok om vi ändå vill kunna konversera?
 

KalleSus

Medlem
Jämna H-platser har bordet ut mot gången och platsen närmare fönstret.
Å andra sidan har udda raders F-plats sitt bord mot gången, så avståndet till H-platsen blir nog detsamma.
Så jag skulle säga hugget som stucket - men väljer ni jämn stolsrad så kommer ni båda aningen närmare fönstret - men ungefär lika långt ifrån varandra som om ni valde udda stolsrad.
F och H-platser är väl bra i västlig riktning för att minimera solinflöde.
 
Last edited:

krasnyj

Medlem
Kanske OT.. Om ma vill ha chans till bra bilder av Manhattan vid inflygning till EWR så skall man välja A säten? Någon som kan bekräfta?
 

Resetokig

Medlem
Jämna H-platser har bordet ut mot gången och platsen närmare fönstret.
Å andra sidan har udda raders F-plats sitt bord mot gången, så avståndet till H-platsen blir nog detsamma.
Så jag skulle säga hugget som stucket - men väljer ni jämn stolsrad så kommer ni båda aningen närmare fönstret - men ungefär lika långt ifrån varandra som om ni valde udda stolsrad.
F och H-platser är väl bra i västlig riktning för att minimera solinflöde.
Tack! Då fungerar allt i princip. Vi lyckades få till 1D och 1F på vägen hem när vi bara vill slagga och det har jag förstått är jackpot platserna.:cool:

Såg en tidigare kommentar gällande fönsterplats vid resa in över Chicago, finns det något sida att föredra vid flyg in mot NY?
 

Resetokig

Medlem
Ja oftast. Du kan ju kika själv på sk901, sk903 t ex och se hur det varit senaste veckan

SAS flight SK901 - Flightradar24

Välj en dag i listan och klicka på Playback.
Vilken grej! Har missar detta så det var ju coolt. Då är den stora frågan - är det värt att åka solsida (A) för att få en bra vy över Manhattan eller är det mer bekvämt med H? Kollade senaste veckans flighter och alla flög in till A fördel.
 
Toppen