Senaste nytt

Bästa Business class inom Europa?

Tack för din intressanta rapport!
Swiss är bäst när det gäller ost och choklad. Såg att du fick Tête de Moine - brukar köpa hem det och Appenzeller när jag är i Schweiz.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för intressant och läsvärd rapport! Kul med ranking... själv har jag mest åkt med AF, KLM och några gånger i med TK. Kan bidra med att maten är lite mer påkostad hos AF om du jämför med KLM. TK:s servering tyckte jag var bra, tilltaget och kul koncept. Dock, så varierade servicenivån mellan flygningarna (upplevde ARN - IST och IST - ARN som bättre service överlag än TK long haul, besättningen verkade piggare och mer alert).

Själv kanske jag får ompröva och prova en del andra bolag när det är dags att boka. Men, först ska återkvalificering säkras ... :)
 

Jonas C

Medlem
Vad anser du vara ätbart hos SAS i deras Plus? Beror ju mycket på flyningens längd vad som lastas....?

Kvällslådan håller en ganska bra standard på maten, både när det kommer till kvalité och kvantitet. Med undantag för pappersförpackningen så håller maten motsvarande standard som intra-EU Business.
 

Tockstew

Medlem
Trevlig rapport! Ambitiöst minst sagt! Vad gäller "müslin" på Swiss ska den vara på det sättet. Kommer inte på vad geggan kallas nu och det är väl lika bra det!

Tack för läsningen.
 
Ditt inlägg gjorde att jag valde att tacka ja till att bli ombokad till BUD-MUC-ARN med LH istället för det bokade BUD-VIE-ARN med OS i söndags kväll. Nöjd med LH's service och mat, även om jag inte blev tilltalad med namn trots EBG. Däremot var det inte riktig champagne utan sekt, och den var inte alls god. Fick be om ett glas rött istället (tempranillo, mkt trevlig!).

Att jag sen fick komma hem över 1h tidigare + fick mer poäng pga ombokningen var ju en klart positiv bieffekt av ombokningen. :)
 

jurgenb

Medlem
Trevlig rapport! Ambitiöst minst sagt! Vad gäller "müslin" på Swiss ska den vara på det sättet. Kommer inte på vad geggan kallas nu och det är väl lika bra det!

Tänkte precis fylla på med en kommentar kring den müslin, den kallas Bircher Müsli och ska precis som du säger vara sådär - mer som en gröt. Den brukar dom servera även på MUC's C/F lounger när det vankas frukost.

Bircher Muesli : The original overnight oats recipe | My Little Gourmet
 
Jeg har fået en lignende müesli med Swiss i economy, jeg synes den er fantastisk! Personligt ser jeg frem til 4 segmenter i Swiss Business i August og krydser fingre for at de klarer sig bedre end dine oplevelser.
 
Toppen