Jag har precis pratat med först SAS Eurobonus i Sverige 0770-727727 och Tallinn (som hanterar AMEX vouchers) 018-4809167
Jag ville boka om en Eurobonusresa som jag hade använt en voucher för. Insåg att jag ville spara min voucher då bara 1 av 5 flyg skulle vara i businessclass. Det fanns tillgänglighet på alla flygen med ANA (jag använder KVS tool) så jag ville först boka resan med EB Sverige för att sen avboka befintlig bokning med Tallinn.
1. SAS Eurobonus Sverige ser inte tillgänglighet på de (United) flygen som jag ser. Därmed måste jag boka om min befintliga resa hos Tallinn för 150 kr ombokningsavgift. Struntpengar så klart...
2. Jag frågar (SAS Sverige) om Tallinn kanske kan ändra min befintliga bokning OCH ta bort vouchern (handlar om intra-Asien resa för 25000 poäng, för så lite poäng behåller jag hellre vouchern när det bara blir 1/5 business). De svarar att det inte går med Tallinn, de måste använda en voucher.
Jag ringer Tallinn för att boka om min resa.
1. De ser tillgänglighet på de Unitedflyg som SAS Sverige inte såg.
2. De bokar om OCH tar bort vouchern från bokningen.
Jag är fantastiskt nöjd med de möjligheter som poängbokningar medför, men det är också mycket otillfredsställande med så olika besked... "vem ska man lita på"...?
Jag ville boka om en Eurobonusresa som jag hade använt en voucher för. Insåg att jag ville spara min voucher då bara 1 av 5 flyg skulle vara i businessclass. Det fanns tillgänglighet på alla flygen med ANA (jag använder KVS tool) så jag ville först boka resan med EB Sverige för att sen avboka befintlig bokning med Tallinn.
1. SAS Eurobonus Sverige ser inte tillgänglighet på de (United) flygen som jag ser. Därmed måste jag boka om min befintliga resa hos Tallinn för 150 kr ombokningsavgift. Struntpengar så klart...
2. Jag frågar (SAS Sverige) om Tallinn kanske kan ändra min befintliga bokning OCH ta bort vouchern (handlar om intra-Asien resa för 25000 poäng, för så lite poäng behåller jag hellre vouchern när det bara blir 1/5 business). De svarar att det inte går med Tallinn, de måste använda en voucher.
Jag ringer Tallinn för att boka om min resa.
1. De ser tillgänglighet på de Unitedflyg som SAS Sverige inte såg.
2. De bokar om OCH tar bort vouchern från bokningen.
Jag är fantastiskt nöjd med de möjligheter som poängbokningar medför, men det är också mycket otillfredsställande med så olika besked... "vem ska man lita på"...?