Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

fcx

Medlem
Inte testat själv men från rapporter på forumet så skiljer det sig åt om man avbokar en SAS longhaul eller shorthaul.

Jag bokade av en SAS longhaul igår där skatter var betalade med Amex Platinum. Skatterna kommer återbetalas till Platinum och jag fick ange nytt kort (SAS mc) för betalning av avbokningsavgiften 2*750 kr.

Varför skulle man inte vänta till en dubbelhelg? 375 extra bonuspoäng och drygt 90 extra statuspoäng är ju bättre än inget.

Jodå, man kan mycket väl få betala.

Jo man betalar det som en extra avgift, inget som kvittas mot tidigare betalda skatter/avgiftter.

Edit: sen på bollen!

Tack, då har jag lärt mig något nytt idag.
 

Tamas

Medlem
Jag bokade av en SAS longhaul igår där skatter var betalade med Amex Platinum. Skatterna kommer återbetalas till Platinum och jag fick ange nytt kort (SAS mc) för betalning av avbokningsavgiften 2*750 kr.

Varför skulle man inte vänta till en dubbelhelg? 375 extra bonuspoäng och drygt 90 extra statuspoäng är ju bättre än inget.
Bokade du av på webben eller i appen?
 

Flyer722

Medlem
Är det 24h gratis avboknings på sas-awards också eller gäller det endast för cash-biljetterna? Någon som har erfarenhet?
 
Hittade ett ställe på SAS hemsida där det står att det ska kosta 150:- att lägga till ben på ren SAS Award bokning.
Långt ner under Latest news står det:
1697394923907.png

Om jag tolkar detta rätt så borde det bara kosta 150:- numera att lägga till ett ben.
Även bara 150:- för att lägga till en retur….
 

Timpsi

Medlem
Är det 24h gratis avboknings på sas-awards också eller gäller det endast för cash-biljetterna? Någon som har erfarenhet?
Dum fråga, men får man tillbaka alla skatter och bokningsavgifter + poäng eller förlorar man bokningsavgiften 450sek/p t.ex.? Anledningen är att de verkar ha dragit fel poäng från point sharingen (De har dragit EBD-poäng som man helst vill spara längre) och istället dra från resterande personer inom gruppen. Vi vill då ha tillbaka EBD-poängen, sparka ut medlemmen från gruppen och göra samma bokning på nytt. Tror ni det skulle fungera?
 

Flyer722

Medlem
Dum fråga, men får man tillbaka alla skatter och bokningsavgifter + poäng eller förlorar man bokningsavgiften 450sek/p t.ex.? Anledningen är att de verkar ha dragit fel poäng från point sharingen (De har dragit EBD-poäng som man helst vill spara längre) och istället dra från resterande personer inom gruppen. Vi vill då ha tillbaka EBD-poängen, sparka ut medlemmen från gruppen och göra samma bokning på nytt. Tror ni det skulle fungera?
Nej, du kommer förlora 450 per person i bokningen. Tror inte detta kan räknas som en ändring (150) heller för den delen.
 
Toppen